Selektion
- Om udvælgelse af medietekster til analyse
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Selektion
Hvordan kan man begrunde og diskutere udvælgelsen af de medietekster, som skal danne grundlag for analyse? Det er dét spørgsmål, som denne antologi undersøger og giver svar på.
Antologien er inspireret af, at der i skrivende stund ikke findes en samlet uddybende og konkret eksemplificerende behandling af metodemæssige udfordringer i forbindelse med udvælgelsen af medietekster. Emnets relevans afspejler sig i øvrigt i det forhold,
at der uafladeligt produceres nye typer af medietekster, alt imens relationerne mellem nye og gamle medier forandres. I takt med denne produktion kompliceres den forskningsmæssige proces i forhold til at skulle finde, udvælge og begrunde sine medietekster.
Antologiens første to kapitler indeholder en præcisering af medietekstperspektivet samt en anskueliggørelse af nytteværdien og nødvendigheden af, at det nævnte spørgsmål reflekteres og besvares. Antologiens følgende kapitler præsenterer eksempler på konkrete besvarelser af spørgsmålet med henvisning til en bred vifte af medier og medietekster. Kapitlerne illustrerer samlet set, at nok kan vi opstille et overordnet spørgsmål angående tekstudvælgelse, men udmøntningen af besvarelsen er væsentligt præget af det specifikke forskningsspørgsmål og de konkrete medier og medietekster, som er under behandling.
Antologien henvender sig til forskere og studerende på de universitære humanistiske og samfundsvidenskabelige fag- og studiemiljøer, hvor medietekstanalyse er på dagsordenen.
Bogen er 4. udgivelse i serien MÆRKK - Æstetik og kommunikation
Antologien er inspireret af, at der i skrivende stund ikke findes en samlet uddybende og konkret eksemplificerende behandling af metodemæssige udfordringer i forbindelse med udvælgelsen af medietekster. Emnets relevans afspejler sig i øvrigt i det forhold,
at der uafladeligt produceres nye typer af medietekster, alt imens relationerne mellem nye og gamle medier forandres. I takt med denne produktion kompliceres den forskningsmæssige proces i forhold til at skulle finde, udvælge og begrunde sine medietekster.
Antologiens første to kapitler indeholder en præcisering af medietekstperspektivet samt en anskueliggørelse af nytteværdien og nødvendigheden af, at det nævnte spørgsmål reflekteres og besvares. Antologiens følgende kapitler præsenterer eksempler på konkrete besvarelser af spørgsmålet med henvisning til en bred vifte af medier og medietekster. Kapitlerne illustrerer samlet set, at nok kan vi opstille et overordnet spørgsmål angående tekstudvælgelse, men udmøntningen af besvarelsen er væsentligt præget af det specifikke forskningsspørgsmål og de konkrete medier og medietekster, som er under behandling.
Antologien henvender sig til forskere og studerende på de universitære humanistiske og samfundsvidenskabelige fag- og studiemiljøer, hvor medietekstanalyse er på dagsordenen.
Bogen er 4. udgivelse i serien MÆRKK - Æstetik og kommunikation
Brugerbedømmelser af Selektion
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Selektion findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621