Samtaler i organisationer
- Veje til mening, læring og værdi i samtalepraksis
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 236
- Udgivet:
- 1. november 2017
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 159x233x17 mm.
- Vægt:
- 369 g.
- 1-3 hverdage.
- 28. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Samtaler i organisationer
Samtaler i organisationer handler om at skabe mening, læring og værdi sammen.
Livet i organisationer er fyldt med samtaler. Gennem samtaler er vi medskabere af hinanden i de indbyrdes relationer, som vi indgår i. Samtaler kan bidrage til, at vi hjælper hinanden med at lykkes med organisationens kerneopgave.
Bogen er skrevet ud fra en socialkonstruktionistisk erkendelsesteori og tilbyder på en lettilgængelig måde en vifte af metoder, modeller samt tænke- og handleværktøjer til brug i professionelle samtaler. Den er krydret med eksempler fra forfatternes samtalepraksis i en række forskellige organisationer.
Forfatterne fokuserer på væsentlige temaer af betydning for professionelle samtaler:
Samtalens praksis
Samtaleformer i organisationer
At vælge ståsted og etik i samtalen
At anvende nyttige tænke- og handleværktøjer i samtaler
At iscene- og italesætte samtaler
At lytte
At spørge
At bidrage
At facilitere samtaler i grupper
At øve sig i samtaler
Samtaler i organisationer henvender sig til ledere og fagprofessionelle, for hvem det at føre professionelle samtaler er en vigtig del af deres arbejde, samt til alle, der er interesseret i at finde inspiration til nye veje i samtalepraksis. Den er velegnet til brug i forbindelse med inspirations- og udviklingsforløb med ledere og fagprofessionelle.
Bogen henvender sig også til undervisere og studerende på uddannelser, hvor samtaler og kommunikation er en del af pensum.
Livet i organisationer er fyldt med samtaler. Gennem samtaler er vi medskabere af hinanden i de indbyrdes relationer, som vi indgår i. Samtaler kan bidrage til, at vi hjælper hinanden med at lykkes med organisationens kerneopgave.
Bogen er skrevet ud fra en socialkonstruktionistisk erkendelsesteori og tilbyder på en lettilgængelig måde en vifte af metoder, modeller samt tænke- og handleværktøjer til brug i professionelle samtaler. Den er krydret med eksempler fra forfatternes samtalepraksis i en række forskellige organisationer.
Forfatterne fokuserer på væsentlige temaer af betydning for professionelle samtaler:
Samtalens praksis
Samtaleformer i organisationer
At vælge ståsted og etik i samtalen
At anvende nyttige tænke- og handleværktøjer i samtaler
At iscene- og italesætte samtaler
At lytte
At spørge
At bidrage
At facilitere samtaler i grupper
At øve sig i samtaler
Samtaler i organisationer henvender sig til ledere og fagprofessionelle, for hvem det at føre professionelle samtaler er en vigtig del af deres arbejde, samt til alle, der er interesseret i at finde inspiration til nye veje i samtalepraksis. Den er velegnet til brug i forbindelse med inspirations- og udviklingsforløb med ledere og fagprofessionelle.
Bogen henvender sig også til undervisere og studerende på uddannelser, hvor samtaler og kommunikation er en del af pensum.
Brugerbedømmelser af Samtaler i organisationer
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Samtaler i organisationer findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621