De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Samtalen på arbejde

- - konversationsanalyse og kompetenceudvikling

Bag om Samtalen på arbejde

Samtalen på arbejde handler om samtaler i professionelle sammenhænge (fx rådgivningssamtaler, salgssamtaler, mødesamtaler, samtaler i forbindelse med undervisning, medarbejdersamtaler osv.), og den viser hvordan analyser af samtaler kan bruges til at synliggøre vor kommunikation. Bogen er derfor et velegnet værktøj til udvikling af mange faggruppers kommunikation. Bogen henvender sig til kommunikationsfolk, mennesker der arbejder med samtaler som en central ingrediens.  For det første er det kommunikationspraktikere, fx sundhedspersonale der taler med patienter, journalister der interviewer folk, undervisere der kommunikerer med elever, sagsbehandlere, sælgere og rådgivere som taler med klienter og kunder osv.  For det andet er det folk som står for undervisning af sådanne praktikere, fx kommunikationskonsulenter, ansatte i Human Resources-afdelinger, personaleansvarlige ledere, undervisere i kommunikation på medicin, undervisere af lærere og journalister osv.  For det tredje er det studerende inden for områder som kommunikation, sprog, pædagogik, organisation og management.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788759399903
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 7. maj 2010
  • Straks på e-mail.

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Samtalen på arbejde

Samtalen på arbejde handler om samtaler i professionelle sammenhænge (fx rådgivningssamtaler, salgssamtaler, mødesamtaler, samtaler i forbindelse med undervisning, medarbejdersamtaler osv.), og den viser hvordan analyser af samtaler kan bruges til at synliggøre vor kommunikation. Bogen er derfor et velegnet værktøj til udvikling af mange faggruppers kommunikation. Bogen henvender sig til kommunikationsfolk, mennesker der arbejder med samtaler som en central ingrediens.  For det første er det kommunikationspraktikere, fx sundhedspersonale der taler med patienter, journalister der interviewer folk, undervisere der kommunikerer med elever, sagsbehandlere, sælgere og rådgivere som taler med klienter og kunder osv.  For det andet er det folk som står for undervisning af sådanne praktikere, fx kommunikationskonsulenter, ansatte i Human Resources-afdelinger, personaleansvarlige ledere, undervisere i kommunikation på medicin, undervisere af lærere og journalister osv.  For det tredje er det studerende inden for områder som kommunikation, sprog, pædagogik, organisation og management.

Brugerbedømmelser af Samtalen på arbejde



Find lignende bøger