Samarbejde i folkeskolen
- Indbinding:
- Paperback
- Sideantal:
- 196
- Udgivet:
- 12. december 2024
- Udgave:
- 1
- 1-5 hverdage.
- 4. januar 2025
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Samarbejde i folkeskolen
Denne bog handler om professionelt samarbejde og ledelse af dette samarbejde i den danske folkeskole.
Bogen giver et bredt indblik i, hvordan fagprofessionelle – lærere og pædagoger – samarbejder i folkeskolen, både formaliseret i teams, professionelle læringsfællesskaber og lignende, og uformelt, dvs. i spontant etablerede samarbejder omkring pludseligt opståede problemer, hvor målet ikke nødvendigvis er at samarbejde om bedre løsninger, men om at håndtere situationer så godt som muligt.
I skole- og uddannelsesforskning er det uformelle samarbejde ofte gået ”under radaren”. Men det uformelle samarbejde fylder meget og er vigtigt, fordi det er et udtryk for og et resultat af undervisningen og en måde, hvorpå lærere og pædagoger kan håndtere undervisningen og det pædagogiske arbejdes kompleksitet.
Bogen henvender sig særligt til fagprofessionelle med ledelsesfunktioner i skoler og skoleforvaltninger, og derfor er der fokus på, hvordan man som leder eller som medarbejder med ledelsesopgaver understøtter de mange former for professionelt samarbejde i skolen, både det formaliserede og det uformelle. Den er også relevant for det pædagogiske personale, undervisere på professionshøjskolerne, deltagere på lederuddannelser og for andre med interesse for folkeskolen. Bogen bygger på kvantitative og kvalitative undersøgelser af samarbejde i folkeskolen i perioden 2020- 2023 og på omfattende litteraturstudier.
Bogen giver et bredt indblik i, hvordan fagprofessionelle – lærere og pædagoger – samarbejder i folkeskolen, både formaliseret i teams, professionelle læringsfællesskaber og lignende, og uformelt, dvs. i spontant etablerede samarbejder omkring pludseligt opståede problemer, hvor målet ikke nødvendigvis er at samarbejde om bedre løsninger, men om at håndtere situationer så godt som muligt.
I skole- og uddannelsesforskning er det uformelle samarbejde ofte gået ”under radaren”. Men det uformelle samarbejde fylder meget og er vigtigt, fordi det er et udtryk for og et resultat af undervisningen og en måde, hvorpå lærere og pædagoger kan håndtere undervisningen og det pædagogiske arbejdes kompleksitet.
Bogen henvender sig særligt til fagprofessionelle med ledelsesfunktioner i skoler og skoleforvaltninger, og derfor er der fokus på, hvordan man som leder eller som medarbejder med ledelsesopgaver understøtter de mange former for professionelt samarbejde i skolen, både det formaliserede og det uformelle. Den er også relevant for det pædagogiske personale, undervisere på professionshøjskolerne, deltagere på lederuddannelser og for andre med interesse for folkeskolen. Bogen bygger på kvantitative og kvalitative undersøgelser af samarbejde i folkeskolen i perioden 2020- 2023 og på omfattende litteraturstudier.
Brugerbedømmelser af Samarbejde i folkeskolen
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Samarbejde i folkeskolen findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621