Sæt skolen i spil
- Brug af computerspil og gamification i undervisningen
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Sæt skolen i spil
Spil udgør en væsentlig del af mange børns liv og giver mulighed for at udvikle venskaber, lære sprog samt blive bedre til at kommunikere og samarbejde. Men hvordan kan man arbejde med spil i undervisningen?
Sæt skolen i spil sætter fokus på brug af computerspil og gamification i dansk og matematik i folkeskolen. Bogen bygger på erfaringer fra forskningsprojektet Sæt skolen i spil (2015-2017), der blev finansieret af Egmont Fonden med henblik på at styrke social og faglig inklusion i folkeskolen gennem brug af computerspil og gamification i dansk og matematik.
I bogen breder forfatterne projektets erfaringer ud og giver en række bud på didaktiske modeller og begreber samt konkrete undervisningsforløb, som kan give inspiration til undervisningen. Fokus er især på de to multiplayer computerspil Minecraft og Torchlight II samt brug af analoge gamification redskaber i klasserummet.
Bogen henvender sig primært til lærere og lærerstuderende med særlig fokus på dansk og matematik på mellemtrinnet. Men bogen vil med fordel også kunne læses af andre med interesse for computerspil og gamification i undervisningen, herunder brugen af computerspil til at udvikle samarbejdsevner, og hvordan man gennem gamification kan styrke faglig og social deltagelse i klasserummet.
Find mere info her: www.sætskolenispil.dk
Sæt skolen i spil sætter fokus på brug af computerspil og gamification i dansk og matematik i folkeskolen. Bogen bygger på erfaringer fra forskningsprojektet Sæt skolen i spil (2015-2017), der blev finansieret af Egmont Fonden med henblik på at styrke social og faglig inklusion i folkeskolen gennem brug af computerspil og gamification i dansk og matematik.
I bogen breder forfatterne projektets erfaringer ud og giver en række bud på didaktiske modeller og begreber samt konkrete undervisningsforløb, som kan give inspiration til undervisningen. Fokus er især på de to multiplayer computerspil Minecraft og Torchlight II samt brug af analoge gamification redskaber i klasserummet.
Bogen henvender sig primært til lærere og lærerstuderende med særlig fokus på dansk og matematik på mellemtrinnet. Men bogen vil med fordel også kunne læses af andre med interesse for computerspil og gamification i undervisningen, herunder brugen af computerspil til at udvikle samarbejdsevner, og hvordan man gennem gamification kan styrke faglig og social deltagelse i klasserummet.
Find mere info her: www.sætskolenispil.dk
Brugerbedømmelser af Sæt skolen i spil
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Sæt skolen i spil findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621