(Re)theorising More-than-parental Involvement in Early Childhood Education and Care
- Indbinding:
- Hardback
- Sideantal:
- 228
- Udgivet:
- 25. august 2023
- Udgave:
- 23001
- Størrelse:
- 160x18x241 mm.
- Vægt:
- 553 g.
- Ukendt - mangler pt..
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af (Re)theorising More-than-parental Involvement in Early Childhood Education and Care
This open access book provides a critical, thought-provoking, and stimulating overview of theories applied worldwide to conceptualise collaborations between early childhood education and children's families. The book starts with a critical reflection on the colonial undertones of parental involvement (PI) and acknowledges a strong political will to improve this aspect of early childhood education and care. The chapters in the book describe and discuss various theories, including the cultural historical wholeness approach, Bronfenbrenner's ecology of human development, the theory of social capital, the theory of collaboration, family-school partnership models proposed by Epstein and Hornby, Bourdieu's social theory, the theory of practice architectures, the discourse/narrative theory, and posthumanism. By proposing the concept of more-than-parents, the authors aim to embrace both the diversity of intergenerational family configurations and the agency of materiality, artifacts, and the involvement of more-than-human actors.
Brugerbedømmelser af (Re)theorising More-than-parental Involvement in Early Childhood Education and Care
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen (Re)theorising More-than-parental Involvement in Early Childhood Education and Care findes i følgende kategorier:
- Historie og samfund > Politik
- Samfund og samfundsvidenskab > Sociale tjenester og velfærd, kriminologi > Sociale tjenester og social velfærd
- Samfund og samfundsvidenskab > Uddannelse. Pædagogik > Uddannelsessystemer og uddannelsesstruktur
- Samfund og samfundsvidenskab > Uddannelse. Pædagogik > Pasning af mindre børn
- Samfund og samfundsvidenskab > Uddannelse. Pædagogik > Undervisningsfærdigheder og undervisningsmetoder
- Samfund og samfundsvidenskab > Politik og regering > Statslig myndighed, national myndighed føderal myndighed > Statslig politik, national politik føderal politik
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621