Religionsundervisning - en fagmetodik
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 227
- Udgivet:
- 5. juli 2019
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 158x232x15 mm.
- Vægt:
- 353 g.
- 1-3 hverdage.
- 28. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Religionsundervisning - en fagmetodik
Hvad stiller man i religionsundervisningen op med den elev, der har svært ved at forstå en tekst, et billede eller et symbol? Måske skal eleven have en metode, altså en fremgangsmåde, for at hjælpe forståelsen på vej.
Religionsundervisning – en fagmetodik præsenterer 20 metoder, som læreren kan bruge i sin undervisning til at hjælpe elever i gang med at undersøge og analysere en bred vifte af religionsfagligt indhold. Alle metoderne er beskrevet med deres teoretiske baggrund, praktiske brug og pædagogiske muligheder og begrænsninger. Bagerst i bogen og på bogens hjemmeside findes arbejdsark til alle metoderne, som eleverne kan anvende i undervisningen.
Henrik Juul er lærer, cand.pæd. og HD(O), forlagsredaktør, tidl. underviser ved UCC, Læreruddannelsen Zahle (nuværende Institut for Læreruddannelse, Københavns Professionshøjskole).
Karna Kjeldsen er lærer, cand.mag. og ph.d., adjunkt på Læreruddannelsen i Roskilde ved Professionshøjskolen Absalon, tidl. ekstern lektor ved Religionsstudier, Syddansk Universitet.
Religionsundervisning – en fagmetodik præsenterer 20 metoder, som læreren kan bruge i sin undervisning til at hjælpe elever i gang med at undersøge og analysere en bred vifte af religionsfagligt indhold. Alle metoderne er beskrevet med deres teoretiske baggrund, praktiske brug og pædagogiske muligheder og begrænsninger. Bagerst i bogen og på bogens hjemmeside findes arbejdsark til alle metoderne, som eleverne kan anvende i undervisningen.
Henrik Juul er lærer, cand.pæd. og HD(O), forlagsredaktør, tidl. underviser ved UCC, Læreruddannelsen Zahle (nuværende Institut for Læreruddannelse, Københavns Professionshøjskole).
Karna Kjeldsen er lærer, cand.mag. og ph.d., adjunkt på Læreruddannelsen i Roskilde ved Professionshøjskolen Absalon, tidl. ekstern lektor ved Religionsstudier, Syddansk Universitet.
Brugerbedømmelser af Religionsundervisning - en fagmetodik
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Religionsundervisning - en fagmetodik findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621