Relationsudvikling i skolen
indgår i Relationel pædagogik serien
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 262
- Udgivet:
- 5. marts 2014
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 172x239x18 mm.
- Vægt:
- 575 g.
- 1-3 hverdage.
- 28. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Relationsudvikling i skolen
Hvordan kan skolens professionelle håndtere de udfordringer, de møder i hverdagen: Ballade i timerne, mobning, konflikter mellem elever og mellem lærere og elever, det vanskelige samarbejde mellem skole og kritiske forældre samt besværlige forandringer?
Bogen viser ud fra letgenkendelige praksiseksempler, hvordan skolens professionelle kan bruge relationstænkning og en bred vifte af redskabertil at skabe inkluderende læringsfælleskaber. I bogen udforskes og udfordres mange af de individfokuserede antagelser, der tages for givet i mange skolers kultur og ofte fører til uønskede begivenheder. I stedet præsenteres en række relationsfokuserede antagelser, som i langt højere grad vil kunne hjælpe skolens professionelle til at finde frem til handlinger, der virker efter hensigten.
Til hvert kapitel er der forslag til dialog og øvelser, der er målrettet enten studerende, kolleger, skolens ledelsesteam eller skolebestyrelsen. Bogen er derfor meget velegnet til fx at blive brugt i teamdrøftelser og udviklingsprojekter på den enkelte skole, i skolens ledelsesteam, i skolebestyrelsen, i tværgående ledernetværk i kommunen, i forvaltningen, i PPR, på lærer- og pædagoguddannelsen, på diplomuddannelser samt kommunaleog tværkommunale efteruddannelsesaktiviteter.
Relationsudvikling i skolen er den første forskningsbaserede håndbog,hvor systemiske, anerkendende og narrative tilgange bringes i anvendelse i skoleverdenen.
Bogen viser ud fra letgenkendelige praksiseksempler, hvordan skolens professionelle kan bruge relationstænkning og en bred vifte af redskabertil at skabe inkluderende læringsfælleskaber. I bogen udforskes og udfordres mange af de individfokuserede antagelser, der tages for givet i mange skolers kultur og ofte fører til uønskede begivenheder. I stedet præsenteres en række relationsfokuserede antagelser, som i langt højere grad vil kunne hjælpe skolens professionelle til at finde frem til handlinger, der virker efter hensigten.
Til hvert kapitel er der forslag til dialog og øvelser, der er målrettet enten studerende, kolleger, skolens ledelsesteam eller skolebestyrelsen. Bogen er derfor meget velegnet til fx at blive brugt i teamdrøftelser og udviklingsprojekter på den enkelte skole, i skolens ledelsesteam, i skolebestyrelsen, i tværgående ledernetværk i kommunen, i forvaltningen, i PPR, på lærer- og pædagoguddannelsen, på diplomuddannelser samt kommunaleog tværkommunale efteruddannelsesaktiviteter.
Relationsudvikling i skolen er den første forskningsbaserede håndbog,hvor systemiske, anerkendende og narrative tilgange bringes i anvendelse i skoleverdenen.
Brugerbedømmelser af Relationsudvikling i skolen
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Relationsudvikling i skolen findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621