De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage
Bag om Reklame - Kultur

Antologien handler om, hvordan reklamen til stadighed finder nye veje, når den taler til vores forestillinger, ønsker og behov. Reklamen er kulturens refleksion - reklamen søger at give os indtryk, som vi kan forvandle til udtryk i varebrug og livsstil. Reklamen griber sociale og psykologiske behov og sætter tegn, symboler og mening på spil. I denne bogs analyser af reklamer, er formalisering og systematisering af forestillingsdannelsens ""veje"" en afgørende dimension og semiotiske tilgangsvinkler udgør en afgørende dimension. Jørgen Stigel: Det vigtigste er som regel det, der ikke er der : om kulturproduktion, reklame og propaganda. Christian Jantzen: Mærk varen : reklamen som mærkevarens kulturelle udtryk ; Strictly for men. Jens F. Jensen: Teknologiensretorik : eller: Kan man virkelig sammenligne en prof. fodboldspiller med en printer? Gunhild Agger: Fra fabrik til forførelse : - om dansk reklames udvikling i perioden 1880-1920. Ove Christensen: Tegn til salg : reklame-semiotik og den kulturelle kontekst

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788773078099
  • Udgivet:
  • 7. maj 2010
  • Straks på e-mail.

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Reklame - Kultur

Antologien handler om, hvordan reklamen til stadighed finder nye veje, når den taler til vores forestillinger, ønsker og behov. Reklamen er kulturens refleksion - reklamen søger at give os indtryk, som vi kan forvandle til udtryk i varebrug og livsstil. Reklamen griber sociale og psykologiske behov og sætter tegn, symboler og mening på spil. I denne bogs analyser af reklamer, er formalisering og systematisering af forestillingsdannelsens ""veje"" en afgørende dimension og semiotiske tilgangsvinkler udgør en afgørende dimension.
Jørgen Stigel: Det vigtigste er som regel det, der ikke er der : om kulturproduktion, reklame og propaganda. Christian Jantzen: Mærk varen : reklamen som mærkevarens kulturelle udtryk ; Strictly for men. Jens F. Jensen: Teknologiensretorik : eller: Kan man virkelig sammenligne en prof. fodboldspiller med en printer? Gunhild Agger: Fra fabrik til forførelse : - om dansk reklames udvikling i perioden 1880-1920. Ove Christensen: Tegn til salg : reklame-semiotik og den kulturelle kontekst

Brugerbedømmelser af Reklame - Kultur