De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Projektkompetencer

- Mål og midler i skolens projektarbejde

Bag om Projektkompetencer

Denne bog guider læseren sikkert gennem hele forløbet omkring projektarbejde lige fra planlægning og gennemførelse til samarbejde og evaluering. Den indkredser samtidig en særlig projektfaglighed og udmønter den i fem konkrete projektkompetencer, som eleverne får styrket i arbejdet med projekter. De fem kompetencer er: - Problembehandlings- og produktkompetence - Analyse- og vurderingskompetence - Kritisk stof- og kildebehandlingskompetence - Kommunikations- og formidlingskompetence - Samarbejds- og konfliktløsningskompetence Gennem arbejdet med projektkompetencerne holdes fokus på elevernes læring. Her spiller den løbende evaluering af projektarbejdet en afgørende rolle, da læringen her bliver synlig både for lærerteamet og for den enkelte elev. Bogen beskriver projektprocesser og -arbejdsformer, som kan benyttes i grundskolen fra 6. klassetrin og opefter. Projektopgaven i 9. klasse får særlig opmærksomhed, ligesom bogen præsenterer konkrete bud på, hvordan en projektprøve kan se ud. På bogens hjemmeside findes skemaer og tjeklister til projektarbejdet: www.dafolo.dk/projekt Bogen henvender sig primært til lærere i grundskolen og lærerstuderende. Den kan dog med fordel også bruges af undervisere på ungdomsuddannelserne og andre, der arbejder med tværfagligt projektarbejde.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771601978
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 3. februar 2014
  • Straks på e-mail.

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Projektkompetencer

Denne bog guider læseren sikkert gennem hele forløbet omkring projektarbejde lige fra planlægning og gennemførelse til samarbejde og evaluering. Den indkredser samtidig en særlig projektfaglighed og udmønter den i fem konkrete projektkompetencer, som eleverne får styrket i arbejdet med projekter. De fem kompetencer er:
- Problembehandlings- og produktkompetence
- Analyse- og vurderingskompetence
- Kritisk stof- og kildebehandlingskompetence
- Kommunikations- og formidlingskompetence
- Samarbejds- og konfliktløsningskompetence
Gennem arbejdet med projektkompetencerne holdes fokus på elevernes læring. Her spiller den løbende evaluering af projektarbejdet en afgørende rolle, da læringen her bliver synlig både for lærerteamet og for den enkelte elev.
Bogen beskriver projektprocesser og -arbejdsformer, som kan benyttes i grundskolen fra 6. klassetrin og opefter. Projektopgaven i 9. klasse får særlig opmærksomhed, ligesom bogen præsenterer konkrete bud på, hvordan en projektprøve kan se ud.
På bogens hjemmeside findes skemaer og tjeklister til projektarbejdet: www.dafolo.dk/projekt
Bogen henvender sig primært til lærere i grundskolen og lærerstuderende. Den kan dog med fordel også bruges af undervisere på ungdomsuddannelserne og andre, der arbejder med tværfagligt projektarbejde.

Brugerbedømmelser af Projektkompetencer