Projekter i udvikling
- At strukturere, styre og lede projekter om gymnasieundervisning
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 132
- Udgivet:
- 30. juni 2014
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 174x242x11 mm.
- Vægt:
- 265 g.
- 1-3 hverdage.
- 28. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Projekter i udvikling
En brugsbog for lærere og ledere inden for gymnasieskolen. I fire kapitler viser bogen, hvordan projekter om pædagogisk og didaktisk udvikling i gymnasiet struktureres, styres og ledes.
Grundsynet i bogen er, at den tekniske gennemførelse af et projekt er ét aspekt. Refleksionen over det er et andet og ligeså vigtigt aspekt.
De seneste års mange nye krav til gymnasierne har medført et stigende behov for og fokus på udvikling – ikke kun i form af lærernes fornyelse af det enkelte fags undervisning, men også i form af større projekter inden for skolens generelle udviklingsstrategi.
Det øgede udviklingspres har også medført et behov for viden om, hvordan man strukturerer og leder de mange udviklingsprojekter.Bogen har udviklingsstrategierne i gymnasierne som sit fokus. Den er handlingsorienteret mod netop struktureringen, ledelsen og styringen af de nødvendige projekter, men er ligeledes analyserende.
Forfatteren forholder sig analytisk til udviklingspressets dilemmaer og usikkerhed. Udgangspunktet er, at eftersom udviklingspresset ofte er modsætningsfyldt, og da undervisning virker mellem mange forskellige mennesker, er der sjældent kun én løsning på et problem samt sjældent kun én vej at gå. Derfor vil et projekt altid betegne ét bud blandt mange andre muligheder, men dette gør blot begrundelsen for valget essentielt.
Peter Henrik Raae er tidligere gymnasielærer og har siden 2000 forsket i gymnasieorganisation og -udvikling på Syddansk Universitet.
Grundsynet i bogen er, at den tekniske gennemførelse af et projekt er ét aspekt. Refleksionen over det er et andet og ligeså vigtigt aspekt.
De seneste års mange nye krav til gymnasierne har medført et stigende behov for og fokus på udvikling – ikke kun i form af lærernes fornyelse af det enkelte fags undervisning, men også i form af større projekter inden for skolens generelle udviklingsstrategi.
Det øgede udviklingspres har også medført et behov for viden om, hvordan man strukturerer og leder de mange udviklingsprojekter.Bogen har udviklingsstrategierne i gymnasierne som sit fokus. Den er handlingsorienteret mod netop struktureringen, ledelsen og styringen af de nødvendige projekter, men er ligeledes analyserende.
Forfatteren forholder sig analytisk til udviklingspressets dilemmaer og usikkerhed. Udgangspunktet er, at eftersom udviklingspresset ofte er modsætningsfyldt, og da undervisning virker mellem mange forskellige mennesker, er der sjældent kun én løsning på et problem samt sjældent kun én vej at gå. Derfor vil et projekt altid betegne ét bud blandt mange andre muligheder, men dette gør blot begrundelsen for valget essentielt.
Peter Henrik Raae er tidligere gymnasielærer og har siden 2000 forsket i gymnasieorganisation og -udvikling på Syddansk Universitet.
Brugerbedømmelser af Projekter i udvikling
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Projekter i udvikling findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621