Produktansvar
- Indbinding:
- Hæftet
- Udgivet:
- 13. november 2006
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 140x235x15 mm.
- Vægt:
- 350 g.
- 1-3 hverdage.
- 28. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Produktansvar
Produktansvaret kan ramme enhver virksomhed. Og produktskader kan ramme enhver virksomhed. Det handler om skader både på ting og mennesker, og det kan ramme alle led: producent, importør, mellemhandler, detailhandlere - og slutbruger, hvad enten han er professionel eller tingen bruges privat.
Nye regler om mellemhandleransvaret betyder, at det i større omfang vil være producenten eller importøren, der bliver stillet direkte til regnskab. Men fri for ansvar er mellemhandleren ikke.
Tilrettelæggelse af produktion, udfærdigelse af brugsanvisninger, differentiering af markeder og forhandling med forsikringsselskaber er nogle af de præventiver faktorer der indgår.
Men hvad skal man gøre, hvordan er reglerne, og hvad skal man kræve af sit forsikringsselskab.
Og hvad kan man kræve, og hvor skal man henvende sig, hvis man får noget ødelagt af et produkt.
Denne bog giver i en helt ajourført udgave på baggrund af lovændringerne i 2006 svarene - og svar som man kan forstå og bruge både i den kort- og langsigtede planlægning.
Forfatter er Martin Haug, advokat (H), med stor erfaring inden for forsikrings- og erstatningsret.
Nye regler om mellemhandleransvaret betyder, at det i større omfang vil være producenten eller importøren, der bliver stillet direkte til regnskab. Men fri for ansvar er mellemhandleren ikke.
Tilrettelæggelse af produktion, udfærdigelse af brugsanvisninger, differentiering af markeder og forhandling med forsikringsselskaber er nogle af de præventiver faktorer der indgår.
Men hvad skal man gøre, hvordan er reglerne, og hvad skal man kræve af sit forsikringsselskab.
Og hvad kan man kræve, og hvor skal man henvende sig, hvis man får noget ødelagt af et produkt.
Denne bog giver i en helt ajourført udgave på baggrund af lovændringerne i 2006 svarene - og svar som man kan forstå og bruge både i den kort- og langsigtede planlægning.
Forfatter er Martin Haug, advokat (H), med stor erfaring inden for forsikrings- og erstatningsret.
Brugerbedømmelser af Produktansvar
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Produktansvar findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621