De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Praksis og teori

- Vidensgrundlag mangfoldighed og utydelighed

Bag om Praksis og teori

Forsknings- og udviklingsprojektet undersøger og diskuterer vidensgrundlaget i professionsbacheloruddannelser. Diktonomitænkningen bag teori og praksis udfordres og udfoldes. Der er tale om undersøgelser foretaget i sygeplejerskeuddannelsens regi. Undersøgelsen illustrerer en mangfoldighed i vidensopfattelser og manglende anerkendelse af bestemte vidensformer til fordel for andre. Bogen består af såvel et litteraturstudie som en empirisk undersøgelse af hvilke opfattelser der er, af hvad der kan og skal læres i henholdsvis klinisk og teoretisk undervisning. Metodisk er der anvendt en kritisk hermeneutisk tilgang, med anvendelse af bla. Gadamer og Ricæur. Undersøgelsens fagdidaktiske implikationer diskuteres og perspektiveres i herværende udviklings- og forskningprojekt, hvor en utydelighed i vidensformerne og opfattelserne heraf problematiseres i forhold til studerendes muligheder for læring og dermed videnstilegnelse.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788776913885
  • Indbinding:
  • Paperback
  • Sideantal:
  • 428
  • Udgivet:
  • 22. september 2009
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 170x220x26 mm.
  • Vægt:
  • 742 g.
  • 2-4 uger.
  • 30. januar 2025
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
  •  

    Kan ikke leveres inden jul.
    Køb nu og print et gavebevis

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Praksis og teori

Forsknings- og udviklingsprojektet undersøger og diskuterer vidensgrundlaget i professionsbacheloruddannelser. Diktonomitænkningen bag teori og praksis udfordres og udfoldes. Der er tale om undersøgelser foretaget i sygeplejerskeuddannelsens regi. Undersøgelsen illustrerer en mangfoldighed i vidensopfattelser og manglende anerkendelse af bestemte vidensformer til fordel for andre. Bogen består af såvel et litteraturstudie som en empirisk undersøgelse af hvilke opfattelser der er, af hvad der kan og skal læres i henholdsvis klinisk og teoretisk undervisning. Metodisk er der anvendt en kritisk hermeneutisk tilgang, med anvendelse af bla. Gadamer og Ricæur. Undersøgelsens fagdidaktiske implikationer diskuteres og perspektiveres i herværende udviklings- og forskningprojekt, hvor en utydelighed i vidensformerne og opfattelserne heraf problematiseres i forhold til studerendes muligheder for læring og dermed videnstilegnelse.

Brugerbedømmelser af Praksis og teori



Find lignende bøger