Popularisation and Populism in the Visual Arts
indgår i ROUTLEDGE ADVANCES IN ART AND serien
- Indbinding:
- Paperback
- Sideantal:
- 224
- Udgivet:
- 14. juni 2022
- Størrelse:
- 170x13x244 mm.
- Vægt:
- 386 g.
- 2-3 uger.
- 23. januar 2025
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Popularisation and Populism in the Visual Arts
This book investigates the pictorial figurations, aesthetic styles and visual tactics through which visual art and popular culture attempt to appeal to "all of us". One key figure these practices bring into play-the "everybody" (which stands for "all of us" and is sometimes a "new man" or a "new woman")-is discussed in an interdisciplinary way involving scholars from several European countries. A key aspect is how popularisation and communication practices-which can assume populist forms-operate in contemporary democracies and where their genealogies lie. A second focus is on the ambivalences of attraction, i.e. on the ways in which visual creations can evoke desire as well as hatred.
Brugerbedømmelser af Popularisation and Populism in the Visual Arts
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Popularisation and Populism in the Visual Arts findes i følgende kategorier:
- Business og læring > Videnskab
- Historie og samfund > Politik
- Kunst og kultur > Arkitektur og design
- Krop og sind
- Reference, information og tværfaglige emner > Tværfaglige studier > Regionale studier
- Samfund og samfundsvidenskab > Samfund og kultur: generelt > Kulturstudier og medievidenskab > Kulturstudier > Populærkultur
- Samfund og samfundsvidenskab > Samfund og kultur: generelt > Kulturstudier og medievidenskab > Medievidenskab
- Samfund og samfundsvidenskab > Politik og regering > Politisk aktivisme > Politiske kampagner og politisk reklame
- Matematik og naturvidenskab > Fysik
- Filosofi og religion > Filosofi > Emner i filosofi > Filosofi: æstetik
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621