De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

PBL

- Problembaseret læring og projektarbejde ved de videregående uddannelser

Bag om PBL

Problembaseret læring og projektarbejde (PBL) anvendes på en lang række videregående uddannelser. Evnen til at arbejde problem- og projektbaseret er imidlertid ikke noget, der kommer af sig selv. Det er en kompetence, der skal tilegnes og opøves. PBL – problembaseret læring og projektarbejde ved de videregående uddannelser giver et solidt afsæt for at få det bedste ud af arbejdsformen. Forfatterne præsenterer en række modeller, idéer og forslag til, hvordan man på succesfuld vis kan tage ansvar for egen læring gennem de udfordringer og muligheder, der følger med PBL. Bogen sætter bl.a. fokus på: problemfelt og problemformulering projektstyring og projektledelse samarbejde i projektgrupper og med vejledere kommunikation og konflikthåndtering brug af it evaluering 2. udgave af bogen er opdateret med seneste litteratur og forskning om PBL, ligesom der er tilføjet en række mindre opgaver, der skal hjælpe læseren med tilegnelsen af stoffet. PBL – problembaseret læring og projektarbejde ved de videregående uddannelser er skrevet af forskere fra Aalborg Universitet, som har forsket og undervist i PBL indenfor hhv. humanistiske, ingeniør-, natur og samfundsvidenskabelige uddannelser. Bogen er således tænkt anvendt på tværs af fagene.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788759333969
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 186
  • Udgivet:
  • 10. juni 2020
  • Udgave:
  • 2
  • Størrelse:
  • 149x225x8 mm.
  • Vægt:
  • 305 g.
  • 1-3 hverdage.
  • 25. november 2024
På lager

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af PBL

Problembaseret læring og projektarbejde (PBL) anvendes på en lang række videregående uddannelser. Evnen til at arbejde problem- og projektbaseret er imidlertid ikke noget, der kommer af sig selv. Det er en kompetence, der skal tilegnes og opøves.

PBL – problembaseret læring og projektarbejde ved de videregående uddannelser giver et solidt afsæt for at få det bedste ud af arbejdsformen.

Forfatterne præsenterer en række modeller, idéer og forslag til, hvordan man på succesfuld vis kan tage ansvar for egen læring gennem de udfordringer og muligheder, der følger med PBL.

Bogen sætter bl.a. fokus på:
problemfelt og problemformulering projektstyring og projektledelse samarbejde i projektgrupper og med vejledere kommunikation og konflikthåndtering brug af it evaluering 2. udgave af bogen er opdateret med seneste litteratur og forskning om PBL, ligesom der er tilføjet en række mindre opgaver, der skal hjælpe læseren med tilegnelsen af stoffet.

PBL – problembaseret læring og projektarbejde ved de videregående uddannelser er skrevet af forskere fra Aalborg Universitet, som har forsket og undervist i PBL indenfor hhv. humanistiske, ingeniør-, natur og samfundsvidenskabelige uddannelser. Bogen er således tænkt anvendt på tværs af fagene.

Brugerbedømmelser af PBL