Paradoksledelse
- Jagten på værdi i kompleksitet
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Paradoksledelse
Paradokser dukker op alle vegne i organisation og ledelse. Du kan opleve dem som spændinger mellem elementer, der på én gang hænger sammen og er modstridende som eksempelvis mellem arbejdet og livet.
Bogen er en introduktion til paradoksledelse som en særlig optik på organisation og ledelse. Den er baseret på den voksende paradokslitteratur med nu cirka 700 forskningskilder, og den stiller et centralt spørgsmål til denne litteratur: På hvilken måde skaber ledere og organisationer værdi?
Med det udgangspunkt afdækker bogen, hvorfor og hvordan paradoksledelse vinder frem som en jagt på værdiskabelse i vores komplekse samtid. Den identificerer de paradokser, ledere kan forvente at møde i organisationer, samt det repertoire af ledelsestaktikker, de har til rådighed for at håndtere dem.
Bogen giver indblik i nøglebegreber som paradokser, taktikker, modsigelser, spændinger og taktiske logikker. Emnet er formidlet i et levende sprog med modeller og forskningsbaserede cases.
Om forfatteren
Jan Heiberg Johansen er idehistoriker fra Aarhus Universitet og har en MBA med udmærkelse fra University of Reading – Henley Business School. Han er rådgivningschef i Københavns Kommunes interne konsulenthus, Arbejdsmiljø København, der rådgiver om arbejdsmiljø og arbejdsliv. Han har desuden 10 års ledererfaring fra den offentlige sektor, civilsamfundet og konsulentbranchen, hvor han har arbejdet strategisk og operationelt med organisationsudvikling.
Bogen er en introduktion til paradoksledelse som en særlig optik på organisation og ledelse. Den er baseret på den voksende paradokslitteratur med nu cirka 700 forskningskilder, og den stiller et centralt spørgsmål til denne litteratur: På hvilken måde skaber ledere og organisationer værdi?
Med det udgangspunkt afdækker bogen, hvorfor og hvordan paradoksledelse vinder frem som en jagt på værdiskabelse i vores komplekse samtid. Den identificerer de paradokser, ledere kan forvente at møde i organisationer, samt det repertoire af ledelsestaktikker, de har til rådighed for at håndtere dem.
Bogen giver indblik i nøglebegreber som paradokser, taktikker, modsigelser, spændinger og taktiske logikker. Emnet er formidlet i et levende sprog med modeller og forskningsbaserede cases.
Om forfatteren
Jan Heiberg Johansen er idehistoriker fra Aarhus Universitet og har en MBA med udmærkelse fra University of Reading – Henley Business School. Han er rådgivningschef i Københavns Kommunes interne konsulenthus, Arbejdsmiljø København, der rådgiver om arbejdsmiljø og arbejdsliv. Han har desuden 10 års ledererfaring fra den offentlige sektor, civilsamfundet og konsulentbranchen, hvor han har arbejdet strategisk og operationelt med organisationsudvikling.
Brugerbedømmelser af Paradoksledelse
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Paradoksledelse findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621