De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Paideia 03 - maj 2012

- Tema: Professionsudvikling i et vidensperspektiv

Bag om Paideia 03 - maj 2012

I dette nummer kan du læse følgende artikler: - Professionaliseringens indre barrierer. Af Stefan Hermann. - Didaktikken, "profesjonen" og pedagogikken. Af Yngve Nordkvelle. - Læreruddannelsens lærebøger - den læringspsykologiske og den undervisningskommunikative position. Af Lars Qvortrup. - Professionens selvforståelse: Fra fri leg til organiseret leg. Af Ole Henrik Hansen. - Kommentar: Intervju med klasseromsforsker. Af Kirsti Klette. Tidsskriftet Paideia har en praksisrettet profil, men holder samtidig et højt akademisk niveau. Tidsskriftet indeholder fagfællebedømte artikler, som omhandler aktuelle temaer fra praksisfeltet, interviews, debatter samt boganmeldelser. Målgruppen er lærere, skoleledere, pædagoger og ledere i børnehaver, pædagogiske konsulenter, studerende, undervisere og forskere. Udgives af Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP) (University College Nordjylland og Aalborg Universitet), Senter for praksisrettet utdanningsforskning (Høgskolen i Hedmark), Institutionen för pedagogik (Högskolan i Borås) samt Dafolo Forlag.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788772818610
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 1. maj 2012
  • Straks på e-mail.

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Paideia 03 - maj 2012

I dette nummer kan du læse følgende artikler:
- Professionaliseringens indre barrierer. Af Stefan Hermann.
- Didaktikken, "profesjonen" og pedagogikken. Af Yngve Nordkvelle.
- Læreruddannelsens lærebøger - den læringspsykologiske og den undervisningskommunikative position. Af Lars Qvortrup.
- Professionens selvforståelse: Fra fri leg til organiseret leg. Af Ole Henrik Hansen.
- Kommentar: Intervju med klasseromsforsker. Af Kirsti Klette.
Tidsskriftet Paideia har en praksisrettet profil, men holder samtidig et højt akademisk niveau. Tidsskriftet indeholder fagfællebedømte artikler, som omhandler aktuelle temaer fra praksisfeltet, interviews, debatter samt boganmeldelser. Målgruppen er lærere, skoleledere, pædagoger og ledere i børnehaver, pædagogiske konsulenter, studerende, undervisere og forskere.
Udgives af Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP) (University College Nordjylland og Aalborg Universitet), Senter for praksisrettet utdanningsforskning (Høgskolen i Hedmark), Institutionen för pedagogik (Högskolan i Borås) samt Dafolo Forlag.

Brugerbedømmelser af Paideia 03 - maj 2012