De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Pædagogisk kompetenceudvikling på de videregående uddannelser

Bag om Pædagogisk kompetenceudvikling på de videregående uddannelser

En undervisers kompetencer, handlerum og muligheder afspejler organsationens og ledelsernes perspektiver og handlinger i relation til undervisning og pædagogisk praksis. Pædagogisk kompetenceudvikling på de videregående uddannelser sætter fokus på samspillet mellem organisation, ledelse og underviser. Den argumenterer for, at samspillet er fundamentet for en god pædagogisk praksis. I løbet af bogens fem kapitler bliver samspillet og dets elementer behandlet. Til sidst følger et sjette kapitel, der opstiller supplerende forslag til konkrete handlinger. Bogen er rammesættende, men tilbyder ikke én fast ramme. Den skal først og fremmest fungere som inspiration med konkrete bud på handlinger og med målet, at der på relevanter niveauer arbejdes med rammer og handlinger for kompetenceudvikling, der både har et kort og et langt sigte. Underviserne skal kunne udvikle sig og handle i en kontekst, der understøtter de forventninger, der er til dem som undervisere, og som understøtter det, som pædagogisk praksis handler om – de studerendes læring.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788772165288
  • Udgivet:
  • 23. august 2022
  • Straks på e-mail.

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Pædagogisk kompetenceudvikling på de videregående uddannelser

En undervisers kompetencer, handlerum og muligheder afspejler organsationens og ledelsernes perspektiver og handlinger i relation til undervisning og pædagogisk praksis. Pædagogisk kompetenceudvikling på de videregående uddannelser sætter fokus på samspillet mellem organisation, ledelse og underviser. Den argumenterer for, at samspillet er fundamentet for en god pædagogisk praksis.
I løbet af bogens fem kapitler bliver samspillet og dets elementer behandlet. Til sidst følger et sjette kapitel, der opstiller supplerende forslag til konkrete handlinger.
Bogen er rammesættende, men tilbyder ikke én fast ramme. Den skal først og fremmest fungere som inspiration med konkrete bud på handlinger og med målet, at der på relevanter niveauer arbejdes med rammer og handlinger for kompetenceudvikling, der både har et kort og et langt sigte. Underviserne skal kunne udvikle sig og handle i en kontekst, der understøtter de forventninger, der er til dem som undervisere, og som understøtter det, som pædagogisk praksis handler om – de studerendes læring.

Brugerbedømmelser af Pædagogisk kompetenceudvikling på de videregående uddannelser



Find lignende bøger
Bogen Pædagogisk kompetenceudvikling på de videregående uddannelser findes i følgende kategorier: