Pædagogikbogen
- Grundfaglige perspektiver i pædagoguddannelsen
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 429
- Udgivet:
- 13. juni 2014
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 181x252x34 mm.
- Vægt:
- 915 g.
- 1-3 hverdage.
- 31. december 2024
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Pædagogikbogen
Pædagogikbogen
er skrevet som en grundbog til pædagoguddannelsen. Den tilbyder en sammenhængende forståelse af det pædagogiske felt og pædagogisk faglighed på tværs af forskellige målgrupper. Bogens udgangspunkt er en fortolkning af de kompetencemål, der stilles til den nye pædagoguddannelse, som træder i kraft sommeren 2014.
Bogen introducer til, samler og perspektiverer de forskellige elementer af pædagogisk viden, som de studerende møder i uddannelsen. Den inddrager flere faglige discipliner, fx sociologiske, psykologiske, filosofiske, antropologiske og historiske. Bogen har fokus på at identificere, analysere og perspektivere den pædagogiske faglighed, som den kommer til udtryk inden for de aktuelle samfundsmæssige og institutionelle rammer i et moderne velfærdssamfund, og stiller følgende fundamentale spørgsmål: Hvad er pædagogisk arbejde? Hvad skal en pædagog kunne?
Pædagogikbogen
er inddelt i tre dele: Relationer og samspil, Rum og rammer i institutionen og Profession og faglighed. Hver del indeholder 12 kapitler, der er samlet omkring afgrænsede temaer og problematikker. Til hver del findes der opsamlende afsnit med centrale begreber og forslag til undersøgelser og analyser af de enkelte kapitlers temaer. Bogen rummer i alt 36 kapitler, der kan understøtte de moduler, som pædagoguddannelsen er opbygget af.
er skrevet som en grundbog til pædagoguddannelsen. Den tilbyder en sammenhængende forståelse af det pædagogiske felt og pædagogisk faglighed på tværs af forskellige målgrupper. Bogens udgangspunkt er en fortolkning af de kompetencemål, der stilles til den nye pædagoguddannelse, som træder i kraft sommeren 2014.
Bogen introducer til, samler og perspektiverer de forskellige elementer af pædagogisk viden, som de studerende møder i uddannelsen. Den inddrager flere faglige discipliner, fx sociologiske, psykologiske, filosofiske, antropologiske og historiske. Bogen har fokus på at identificere, analysere og perspektivere den pædagogiske faglighed, som den kommer til udtryk inden for de aktuelle samfundsmæssige og institutionelle rammer i et moderne velfærdssamfund, og stiller følgende fundamentale spørgsmål: Hvad er pædagogisk arbejde? Hvad skal en pædagog kunne?
Pædagogikbogen
er inddelt i tre dele: Relationer og samspil, Rum og rammer i institutionen og Profession og faglighed. Hver del indeholder 12 kapitler, der er samlet omkring afgrænsede temaer og problematikker. Til hver del findes der opsamlende afsnit med centrale begreber og forslag til undersøgelser og analyser af de enkelte kapitlers temaer. Bogen rummer i alt 36 kapitler, der kan understøtte de moduler, som pædagoguddannelsen er opbygget af.
Brugerbedømmelser af Pædagogikbogen
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Pædagogikbogen findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621