Pædagogik - refleksion og faglighed
indgår i Socialpædagogisk Bibliotek serien
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 238
- Udgivet:
- 22. oktober 2009
- Udgave:
- 2
- Størrelse:
- 157x231x20 mm.
- Vægt:
- 398 g.
- 1-3 hverdage.
- 2. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Pædagogik - refleksion og faglighed
Pædagogik – refleksion og faglighed er en grundbog til faget pædagogik på pædagoguddannelsen. Bogen introducerer de studerende til den pædagogiske professions særlige faglighed og de refleksioner, denne kræver.
I bogen beskrives de samarbejdsrelationer, man møder som pædagogisk praktiker, og de særlige krav, der stilles til den studerende under studiet. Forholdet mellem teori og praksis tages under behandling, og en række centrale pædagogiske begreber, bl.a. dannelsesbegrebet og læringsbegrebet, gennemgås. Desuden belyses pædagogikkens særlige position i samfundet via en gennemgang af sociologiske og pædagogiske tænkeres bud herpå samt af pædagogikkens historie.
I et selvstændigt kapitel opstiller forfatteren ”Pædagogikkens syv forhold”, en analysemodel, der desuden med fordel kan benyttes som værktøj i den studerendes opbygning af sin egen pædagogik.
Åge Rokkjær (f. 1942) er oprindelig uddannet lærer og efteruddannet i pædagogik og psykologi. Var i årene 1976-2007 ansat som seminarielærer i pædagogik ved Frøbelseminariet på Frederiksberg. Siden 1982 forlægger og ejer af Semi-forlaget.
I bogen beskrives de samarbejdsrelationer, man møder som pædagogisk praktiker, og de særlige krav, der stilles til den studerende under studiet. Forholdet mellem teori og praksis tages under behandling, og en række centrale pædagogiske begreber, bl.a. dannelsesbegrebet og læringsbegrebet, gennemgås. Desuden belyses pædagogikkens særlige position i samfundet via en gennemgang af sociologiske og pædagogiske tænkeres bud herpå samt af pædagogikkens historie.
I et selvstændigt kapitel opstiller forfatteren ”Pædagogikkens syv forhold”, en analysemodel, der desuden med fordel kan benyttes som værktøj i den studerendes opbygning af sin egen pædagogik.
Åge Rokkjær (f. 1942) er oprindelig uddannet lærer og efteruddannet i pædagogik og psykologi. Var i årene 1976-2007 ansat som seminarielærer i pædagogik ved Frøbelseminariet på Frederiksberg. Siden 1982 forlægger og ejer af Semi-forlaget.
Brugerbedømmelser af Pædagogik - refleksion og faglighed
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Pædagogik - refleksion og faglighed findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621