De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Pædagogens relationskompetence

Bag om Pædagogens relationskompetence

Det er afgørende, at en relationskompetent praksis præger det pædagogiske personales samspil med hvert enkelt barn, børnegruppen som helhed og børnenes forældre, hvis daginstitutionen skal lykkes med den vigtigste opgave: at bidrage til, at alle børn har det godt og udvikler sig alsidigt. Denne bog beskriver, hvordan relationskompetente handlinger ser ud i praksis, og hvad der skal til, for at man som pædagog kan udtrykke de handlinger så ofte som muligt. Bogen tager afsæt i Louise Klinges forskning og Tina Brandts mangeårige erfaring i daginstitutionsverdenen. Med blik for professionens betydning og kompleksitet får læseren viden om og veje til at indgå i udviklingsstøttende samspil med børn og deres forældre. Bogen henvender sig til studerende på pædagoguddannelsens grund-, efter- og videreuddannelse, pædagogisk fagprofessionelle, ledere og beslutningstagere på børne- og ungeområdet.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788750061960
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 224
  • Udgivet:
  • 24. maj 2022
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 155x20x230 mm.
  • Vægt:
  • 400 g.
  • 1-3 hverdage.
  • 25. november 2024
På lager

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Pædagogens relationskompetence

Det er afgørende, at en relationskompetent praksis præger det pædagogiske personales samspil med hvert enkelt barn, børnegruppen som helhed og børnenes forældre, hvis daginstitutionen skal lykkes med den vigtigste opgave: at bidrage til, at alle børn har det godt og udvikler sig alsidigt.
Denne bog beskriver, hvordan relationskompetente handlinger ser ud i praksis, og hvad der skal til, for at man som pædagog kan udtrykke de handlinger så ofte som muligt. Bogen tager afsæt i Louise Klinges forskning og Tina Brandts mangeårige erfaring i daginstitutionsverdenen.
Med blik for professionens betydning og kompleksitet får læseren viden om og veje til at indgå i udviklingsstøttende samspil med børn og deres forældre.
Bogen henvender sig til studerende på pædagoguddannelsens grund-, efter- og videreuddannelse, pædagogisk fagprofessionelle, ledere og beslutningstagere på børne- og ungeområdet.

Brugerbedømmelser af Pædagogens relationskompetence