Pædagogens grundbog om børnelitteratur
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 128
- Udgivet:
- 20. august 2009
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 168x240x12 mm.
- Vægt:
- 298 g.
- 1-3 hverdage.
- 26. november 2024
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Pædagogens grundbog om børnelitteratur
Bogen, der er den første af sin art for pædagoger, giver viden om, hvordan pædagoger kan arbejde reflekteret med deres brug af børnelitteratur, hvordan de kan indrette gode læsemiljøer og hvorledes de kan bruge arbejdet med børnelitteratur til at udvikle barnets personlige, sociale, kulturelle og sproglige kompetencer. Bogen kommer også med forslag til, hvilke genrer samlingen af børnebøger i daginstitutionen bør indeholde.
Pædagogens grundbog om børnelitteratur henvender sig ikke alene til pædagogstuderende og undervisere på pædagogseminarerne, men også til uddannede pædagoger, der ønsker at blive klædt bedre på til at udvælge og arbejde med børnebøger i daginstitutioner. Hvert kapitel afsluttes med refleksionsspørgsmål og litteraturliste til yderligere fordybelse. Refleksionsspørgsmålene vil være oplagte at bruge i en undervisningssammenhæng, så de studerende får mulighed for at drøfte holdninger og iagttagelser om formidling af børnelitteratur med hinanden eller som oplæg til et personalemøde i institutionerne, hvor drøftelserne kan give pædagoger mulighed for sammen at udvikle deres institutions litteraturpædagogik.
Pædagogens grundbog om børnelitteratur henvender sig ikke alene til pædagogstuderende og undervisere på pædagogseminarerne, men også til uddannede pædagoger, der ønsker at blive klædt bedre på til at udvælge og arbejde med børnebøger i daginstitutioner. Hvert kapitel afsluttes med refleksionsspørgsmål og litteraturliste til yderligere fordybelse. Refleksionsspørgsmålene vil være oplagte at bruge i en undervisningssammenhæng, så de studerende får mulighed for at drøfte holdninger og iagttagelser om formidling af børnelitteratur med hinanden eller som oplæg til et personalemøde i institutionerne, hvor drøftelserne kan give pædagoger mulighed for sammen at udvikle deres institutions litteraturpædagogik.
Brugerbedømmelser af Pædagogens grundbog om børnelitteratur
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Pædagogens grundbog om børnelitteratur findes i følgende kategorier:
- Børn og unge > Læring
- Krop og sind > Graviditet og forældreskab
- Skønlitteratur > Bøger om bøger
- Litteratur og litteraturstudier > Litteraturhistorie og litteraturkritik > Børnelitteratur og ungdomslitteratur: generelt
- Sundhed, relationer og personlig udvikling > Familie og sundhed > Forældreskab: Råd og vejledning
- Børnebøger, ungdomsbøger og undervisningsmidler > Undervisningsmidler > Undervisningsmidler: Sprog, litteratur, læseundervisning og skriveundervisning
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621