De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage
Bag om Pædagogens bog om individ, institution og samfund

Denne bog er målrettet pædagoguddannelsen. Fra forskellige vinkler udfoldes de tre begreber individ, institution og samfund med en kobling til begrebernes relevans for praksis inden for forskellige pædagogiske områder. Bogens første del har et teoretisk udgangspunkt med kobling til praksis. Her præsenteres Michel Foucaults teori om diskurser og magt, Pierre Bourdieus teori om habitus, Zygmunt Baumanns tanker om globaliseringen, der ses i forhold til det pædagogiske arbejde samt Anthony Giddens syn på det senmoderne samfund, som relateres til den danske institutionskultur. Andre emner er barnets inklusion og de forskellige børnesyn, der hersker i skolefritidsordning og skole, forældresamarbejde og unge nye danskeres syn på det at vokse op i Danmark. Bogens anden del giver indblik i pædagogisk arbejde med henholdsvis mennesker med nedsat funktionsevne, mennesker med sociale problemer, børn i daginstitutioner og unge i ungdomsskolen. Kapitlerne er skrevet af praktikere med indgående kendskab til områderne, som alle forholder sig til arbejdet med individet i institutionen og samfundet.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788750042068
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 248
  • Udgivet:
  • 16. september 2011
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 156x231x22 mm.
  • Vægt:
  • 472 g.
  • 1-3 hverdage.
  • 25. november 2024
På lager

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Pædagogens bog om individ, institution og samfund

Denne bog er målrettet pædagoguddannelsen. Fra forskellige vinkler udfoldes de tre begreber individ, institution og samfund med en kobling til begrebernes relevans for praksis inden for forskellige pædagogiske områder.
Bogens første del har et teoretisk udgangspunkt med kobling til praksis. Her præsenteres Michel Foucaults teori om diskurser og magt, Pierre Bourdieus teori om habitus, Zygmunt Baumanns tanker om globaliseringen, der ses i forhold til det pædagogiske arbejde samt Anthony Giddens syn på det senmoderne samfund, som relateres til den danske institutionskultur. Andre emner er barnets inklusion og de forskellige børnesyn, der hersker i skolefritidsordning og skole, forældresamarbejde og unge nye danskeres syn på det at vokse op i Danmark.
Bogens anden del giver indblik i pædagogisk arbejde med henholdsvis mennesker med nedsat funktionsevne, mennesker med sociale problemer, børn i daginstitutioner og unge i ungdomsskolen. Kapitlerne er skrevet af praktikere med indgående kendskab til områderne, som alle forholder sig til arbejdet med individet i institutionen og samfundet.

Brugerbedømmelser af Pædagogens bog om individ, institution og samfund



Find lignende bøger
Bogen Pædagogens bog om individ, institution og samfund findes i følgende kategorier: