Overlevelsesguide til nye lærere
- Indbinding:
- Paperback
- Sideantal:
- 236
- Udgivet:
- 23. marts 2022
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 140x210x20 mm.
- Vægt:
- 370 g.
- 1-5 hverdage.
- 3. januar 2025
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Overlevelsesguide til nye lærere
Lærerjobbet er et drømmejob for mange nyuddannede lærere, og de glæder sig til at starte i skolen, når de er færdige med deres uddannelse. Men i de første år som ny lærer oplever mange også, at det kan være en udfordring at finde sine ben i jobbet.
Formålet med denne bog er at hjælpe nye lærere godt ind i skolens verden, så de nemmere finder sig til rette i lærerprofessionen. Bogen behandler en række typiske udfordringer, som nye lærere ofte oplever, og giver gode råd og tips til, hvordan man kan håndtere og arbejde med disse udfordringer. Bogen kan bl.a. bruges i forbindelse med overvejelser over spørgsmål som:
· hvordan man bevarer motivationen i jobbet
· hvordan man klarer de mange nye og ofte svære opgaver
· hvordan man håndterer forældresamarbejdet
· hvordan man arbejder med inklusionsudfordringer
· hvordan man får mest muligt ud af samarbejdet med kollegerne.
Bogen henvender sig først og fremmest til nye lærere, men ledere, undervisere, kollegaer og mentorer i skoler, på professionshøjskoler og i andre uddannelsesmæssige sammenhænge kan også have glæde af at læse med.
Om forfatterne: Kari Kragh Blume Dahl er ph.d. med en baggrund som psykolog og ansat som lektor ved DPU, Aarhus Universitet. Forsker i læreruddannelse, skole, de professionelle og forholdet imellem professionel person og organisation ud fra en teoriintegreret tilgang, der bl.a. trækker på kulturanalyse, socialkonstruktivisme, kritisk psykologi og professionslitteratur.
Per Fibæk Laursen er professor emeritus ved DPU, Aarhus Universitet. Har især forsket i folkeskole, læreruddannelse og didaktik og har udgivet en lang række bøger om disse emner.
Bent B. Andresen er ph.d. og ansat som lektor ved DPU, Aarhus Universitet. Arbejder med og skriver om menneskets læring i forskellige faser af livet og under forskellige vilkår, bl.a. i skoler, pædagogisk udvikling, læreres professionelle udvikling og praksis samt forsknings- og evalueringsmetoder.
Formålet med denne bog er at hjælpe nye lærere godt ind i skolens verden, så de nemmere finder sig til rette i lærerprofessionen. Bogen behandler en række typiske udfordringer, som nye lærere ofte oplever, og giver gode råd og tips til, hvordan man kan håndtere og arbejde med disse udfordringer. Bogen kan bl.a. bruges i forbindelse med overvejelser over spørgsmål som:
· hvordan man bevarer motivationen i jobbet
· hvordan man klarer de mange nye og ofte svære opgaver
· hvordan man håndterer forældresamarbejdet
· hvordan man arbejder med inklusionsudfordringer
· hvordan man får mest muligt ud af samarbejdet med kollegerne.
Bogen henvender sig først og fremmest til nye lærere, men ledere, undervisere, kollegaer og mentorer i skoler, på professionshøjskoler og i andre uddannelsesmæssige sammenhænge kan også have glæde af at læse med.
Om forfatterne: Kari Kragh Blume Dahl er ph.d. med en baggrund som psykolog og ansat som lektor ved DPU, Aarhus Universitet. Forsker i læreruddannelse, skole, de professionelle og forholdet imellem professionel person og organisation ud fra en teoriintegreret tilgang, der bl.a. trækker på kulturanalyse, socialkonstruktivisme, kritisk psykologi og professionslitteratur.
Per Fibæk Laursen er professor emeritus ved DPU, Aarhus Universitet. Har især forsket i folkeskole, læreruddannelse og didaktik og har udgivet en lang række bøger om disse emner.
Bent B. Andresen er ph.d. og ansat som lektor ved DPU, Aarhus Universitet. Arbejder med og skriver om menneskets læring i forskellige faser af livet og under forskellige vilkår, bl.a. i skoler, pædagogisk udvikling, læreres professionelle udvikling og praksis samt forsknings- og evalueringsmetoder.
Brugerbedømmelser af Overlevelsesguide til nye lærere
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Overlevelsesguide til nye lærere findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621