De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Organisationskommunikation

- Teori og cases om tekst og tale

Bag om Organisationskommunikation

Denne antologi består af 10 forskeres præsentation af teorier, der bidrager til bedre organisationskommunikation. Fælles for deres tilgang er et tekstnært fokus på sprogets, kulturens og kommunikationsrådgivningens potentialer. Fire kommunikationsmedarbejdere supplerer med aktuelle eksempler på, hvordan kommunikationsafdelingerne i Novo Nordisk, SKAT, Danmarks Radio og NaturErhvervstyrelsen arbejder med tekst og tale i praksis. Målet er at skabe en inspirerende lærebog og et teoretisk fundament for arbejdet med at analysere, forstå, forbedre og rådgive om kommunikation i, fra og om organisationer, virksomheder og myndigheder. "Velkommen til en undervisningsbog, som har mindst lige så stor relevans for den praktiserende kommunikatør og rådgiver, der vil blive klogere på teksten, talen, organisationen og sig selv. Tilsammen bliver bogens 10 kapitler, der alle har en stærk kobling mellem teori og praksis, en 360-graders turné gennem de problemstillinger man bliver konfronteret med i alle organisationer uanset om de er private eller offentlige, store eller små. Og så har forfatterne taget deres egen medicin: man forstår hvad de skriver! " Anne-Marie Skov, Senior Vice President, Group Corporate Affairs, Carlsberg A/S.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788759320792
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 1. september 2014
  • Straks på e-mail.

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Organisationskommunikation

Denne antologi består af 10 forskeres præsentation af teorier, der bidrager til bedre organisationskommunikation.
Fælles for deres tilgang er et tekstnært fokus på sprogets, kulturens og kommunikationsrådgivningens potentialer. Fire kommunikationsmedarbejdere supplerer med aktuelle eksempler på, hvordan kommunikationsafdelingerne i Novo Nordisk, SKAT, Danmarks Radio og NaturErhvervstyrelsen arbejder med tekst og tale i praksis.
Målet er at skabe en inspirerende lærebog og et teoretisk fundament for arbejdet med at analysere, forstå, forbedre og rådgive om kommunikation i, fra og om organisationer, virksomheder og myndigheder.
"Velkommen til en undervisningsbog, som har mindst lige så stor relevans for den praktiserende kommunikatør og rådgiver, der vil blive klogere på teksten, talen, organisationen og sig selv. Tilsammen bliver bogens 10 kapitler, der alle har en stærk kobling mellem teori og praksis, en 360-graders turné gennem de problemstillinger man bliver konfronteret med i alle organisationer uanset om de er private eller offentlige, store eller små. Og så har forfatterne taget deres egen medicin: man forstår hvad de skriver! "
Anne-Marie Skov, Senior Vice President, Group Corporate Affairs, Carlsberg A/S.

Brugerbedømmelser af Organisationskommunikation