Oplevelsesøkonomien
- Arbejde er teater og enhver virksomhed en scene
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 325
- Udgivet:
- 23. september 2009
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 158x225x25 mm.
- Vægt:
- 604 g.
- 1-3 hverdage.
- 22. november 2024
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Oplevelsesøkonomien
Her er bogen, der startede det hele. Oplevelsesøkonomien findes i dag i Danmark i utallige varianter. Erhvervsliv og turisme, kulturindustri, regioner og kommuner holder strategiseminarer og eksperimenterer på livet løs. Og overalt i vores uddannelsesssystem undervises der i oplevelsesøkonomi. På gymnasierne, erhvervsakademierne, handelsskolerne og på universiteterne – fra æstetisk og kulturelt orienterede fag til master- og kandidatuddannelser på RUC og CBS.
'Oplevelsesøkonomien – arbejde er teater og enhver virksomhed en scene' satte det hele i verden. Pine & Gilmore var de første, der formulerede ikke bare begrebet oplevelsesøkonomi, men hele tankegangen bag for ti år siden.
Bogen er på én gang videnskab og oplevelse. Analyserne er provokerende, skarpt pointerede og profetiske – og indimellem meget morsomme. Der er gode råd både til det store erhvervsliv og til de små handlende. Man bøjer sig i respekt for opfindsomheden, når det gælder om at sælge noget så dyrt som muligt og med højest mulig profit, og man kan ikke undgå at tænke, at lige her er de ultimative metoder til at sælge varm luft. Og samtidig giver Pine & Gilmore en fejende flot fremstilling af den vestlige økonomis udvikling fra 2. Verdenskrigs afslutning til i dag og udpeger for os de kommende udviklingstrin.
'Oplevelsesøkonomien – arbejde er teater og enhver virksomhed en scene' satte det hele i verden. Pine & Gilmore var de første, der formulerede ikke bare begrebet oplevelsesøkonomi, men hele tankegangen bag for ti år siden.
Bogen er på én gang videnskab og oplevelse. Analyserne er provokerende, skarpt pointerede og profetiske – og indimellem meget morsomme. Der er gode råd både til det store erhvervsliv og til de små handlende. Man bøjer sig i respekt for opfindsomheden, når det gælder om at sælge noget så dyrt som muligt og med højest mulig profit, og man kan ikke undgå at tænke, at lige her er de ultimative metoder til at sælge varm luft. Og samtidig giver Pine & Gilmore en fejende flot fremstilling af den vestlige økonomis udvikling fra 2. Verdenskrigs afslutning til i dag og udpeger for os de kommende udviklingstrin.
Brugerbedømmelser af Oplevelsesøkonomien
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Oplevelsesøkonomien findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621