Offentlig kommunikation
- Til, om og med borgere
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 278
- Udgivet:
- 25. september 2023
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 171x241x18 mm.
- Vægt:
- 601 g.
- 1-3 hverdage.
- 28. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Offentlig kommunikation
Samfundet forandrer sig. Det samme gør behovet for, og forventningerne tiI, offentlig kommunikation. Dette har medført nye idealer for, hvordan man bør kommunikere i den offentlige sektor. De ideelle kommunikationsformer kan imidlertid være vanskelige at føre ud i livet, fordi de kræver, at ikke bare den enkelte kommunikationsmedarbejder, men hele den offentlige organisering, selvforståelse, praksis og de offentlige ressourcer understøtter dem.
Borgere forstås i langt højere grad end tidligere som aktive deltagere med personlige forventninger, ønsker og behov fremfor som passive modtagere af information fra offentlige myndigheder. Men de mange forståelser blander sig og gør kommunikation til en kompleks opgave.
For at vi bedre kan forstå og styrke kommunikation i den offentlige sektor, har vi behov for nuanceret, empirisk baseret og casenær viden fra forskellige praksisser. I denne bog præsenteres en række analyser af forestillinger om borgerens rolle i offentlig kommunikation samt de kommunikative praksisser og konsekvenser, disse forestillinger fører med sig. Bogens bidragydere undersøger, hvordan borgeren i forskellige sammenhænge frames som henholdsvis demokratisk deltager, bruger, kunde og klient.
Offentlig kommunikation er skrevet af forskere og erfarne kommunikationsprofessionelle og henvender sig primært til forskere og studerende med interesse for demokrati, borgerinddragelse, den offentlige sektor og kommunikation. Den kan også være til gavn for kommunikationsmedarbejdere og ledere i den offentlige sektor, der arbejder med at omsætte idealer, inddrage borgerne, lytte og kommunikere i en stadigt mere kompleks verden.
Borgere forstås i langt højere grad end tidligere som aktive deltagere med personlige forventninger, ønsker og behov fremfor som passive modtagere af information fra offentlige myndigheder. Men de mange forståelser blander sig og gør kommunikation til en kompleks opgave.
For at vi bedre kan forstå og styrke kommunikation i den offentlige sektor, har vi behov for nuanceret, empirisk baseret og casenær viden fra forskellige praksisser. I denne bog præsenteres en række analyser af forestillinger om borgerens rolle i offentlig kommunikation samt de kommunikative praksisser og konsekvenser, disse forestillinger fører med sig. Bogens bidragydere undersøger, hvordan borgeren i forskellige sammenhænge frames som henholdsvis demokratisk deltager, bruger, kunde og klient.
Offentlig kommunikation er skrevet af forskere og erfarne kommunikationsprofessionelle og henvender sig primært til forskere og studerende med interesse for demokrati, borgerinddragelse, den offentlige sektor og kommunikation. Den kan også være til gavn for kommunikationsmedarbejdere og ledere i den offentlige sektor, der arbejder med at omsætte idealer, inddrage borgerne, lytte og kommunikere i en stadigt mere kompleks verden.
Brugerbedømmelser af Offentlig kommunikation
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Offentlig kommunikation findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621