De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Nest og Social læring

- For børn med ADHD og ADHD-lignende vanskeligheder

Bag om Nest og Social læring

I denne bog præsenteres de indledende erfaringer fra opstarten af Nest klasser for børn med ADHD og ADHD-lignende vanskeligheder samt det materiale, der løbende er ble­vet udviklet med det formål at tilpasse programmet til børn med opmærksomhedsudfordringer. Bogen formulerer otte kerneudfordringer for børn med opmærksomhedsforstyr­relser og ADHD og tilbyder en række sociale læringsaktiviteter, der er udviklet ud fra de otte kerneudfordringer og specifikt rettet mod denne børnemålgruppe. Aktiviteterne er primært egnet til indskolings- og mel­lemtrinsniveau, men flere af dem vil – med mindre justeringer – også kunne anvendes til både yngre og ældre børn. Bogen er skrevet med et ønske om at inspirere til et fornyet syn på børn med opmærksomhedsudfordringer. Intentionen er at foreslå en metode, der gør det muligt at forstå og forhol­de sig til denne gruppe af børn på en måde, som ikke blot diagnosticerer og be­skriver (og stempler). Den skal derimod hjælpe de professionelle omkring børnene til at imødegå dem og tilrettelægge de pædagogiske interventio­ner på en måde, der tilgodeser det enkelte barns behov. For mens børn generelt set utvivlsomt er mere ens, end de er forskellige, er børn med ADHD samtidig mere forskellige end ens, når det kommer til, hvordan deres ADHD kan ses. Bogen giver således at give et bud på nye forståelser og veje i vores pæ­dagogiske og didaktiske praksis i klassen, SFO’en og i Social Læring og på, hvordan skole og inklusion for disse børn også kan se ud. En skole, hvor det er de voksne, der tager ansvaret for at gøre skolen og klassen til et sted med plads til alle børn. Bogens målgruppe er pædagoger, lærere, psykologer, socialrådgivere og an­dre fagprofessionelle, der ønsker inspiration til arbejdet med gruppen af børn med opmærksomhedsudfordringer.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788772343242
  • Indbinding:
  • Paperback
  • Sideantal:
  • 165
  • Udgivet:
  • 5. marts 2024
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 170x240x11 mm.
  • Vægt:
  • 409 g.
  • 1-5 hverdage.
  • 28. november 2024
På lager

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Nest og Social læring

I denne bog præsenteres de indledende erfaringer fra opstarten af Nest klasser for børn med ADHD og ADHD-lignende vanskeligheder samt det materiale, der løbende er ble­vet udviklet med det formål at tilpasse programmet til børn med opmærksomhedsudfordringer. Bogen formulerer otte kerneudfordringer for børn med opmærksomhedsforstyr­relser og ADHD og tilbyder en række sociale læringsaktiviteter, der er udviklet ud fra de otte kerneudfordringer og specifikt rettet mod denne børnemålgruppe. Aktiviteterne er primært egnet til indskolings- og mel­lemtrinsniveau, men flere af dem vil – med mindre justeringer – også kunne anvendes til både yngre og ældre børn.

Bogen er skrevet med et ønske om at inspirere til et fornyet syn på børn med opmærksomhedsudfordringer. Intentionen er at foreslå en metode, der gør det muligt at forstå og forhol­de sig til denne gruppe af børn på en måde, som ikke blot diagnosticerer og be­skriver (og stempler). Den skal derimod hjælpe de professionelle omkring børnene til at imødegå dem og tilrettelægge de pædagogiske interventio­ner på en måde, der tilgodeser det enkelte barns behov. For mens børn generelt set utvivlsomt er mere ens, end de er forskellige, er børn med ADHD samtidig mere forskellige end ens, når det kommer til, hvordan deres ADHD kan ses. Bogen giver således at give et bud på nye forståelser og veje i vores pæ­dagogiske og didaktiske praksis i klassen, SFO’en og i Social Læring og på, hvordan skole og inklusion for disse børn også kan se ud. En skole, hvor det er de voksne, der tager ansvaret for at gøre skolen og klassen til et sted med plads til alle børn.

Bogens målgruppe er pædagoger, lærere, psykologer, socialrådgivere og an­dre fagprofessionelle, der ønsker inspiration til arbejdet med gruppen af børn med opmærksomhedsudfordringer.

Brugerbedømmelser af Nest og Social læring



Find lignende bøger
Bogen Nest og Social læring findes i følgende kategorier: