Når idealer forenes med forretning
- Moderne ledelse af velgørende organisationer
indgår i Gyldendal Public serien
- Straks på e-mail.
Normalpris
Beskrivelse af Når idealer forenes med forretning
Velgørende organisationer og foreninger har historisk gode livsbetingelser i disse år. Danskerne vil som aldrig før gerne hjælpe – både med penge, tid og engagement. Men ikke alle organisationer er gearede til at bruge denne mulighed bedst muligt. Det danske
foreningslivs rødder i det frivillige arbejde og den folkelige forankring udgør en kæmpe styrke, men det frivillige, ulønnede arbejde har også skabt nogle dogmer om "det gode foreningsliv“. Bl.a. forventninger om, at de velgørende organisationer helst skal være en lille smule uprofessionelle, fordi det er med til at sikre fokus på sagen.
Det sætter Ole Münster & Sofie Münster, forfattere til Når idealer forenes med forretning, et stort spørgsmålstegn ved! For sådan behøver det jo ikke at være!
Bogen viser, at moderne ledelse af velgørende organisationer kræver, at man mestrer en række meget forskellige discipliner: kommunikation, lobbyisme, inddragelse af frivillige, indsamlinger, kampagner, ledelse og økonomistyring samt et højt niveau for organisationens faglighed. Komplicerede discipliner hver for sig, men det er tilmed også afgørende, at de velgørende organisationer får koordineret dem, så alle disciplinerne sammen understøtter arbejdet for sagen.
De velgørende organisationer kan i dag gøre mere for den gode sag, end de har kunnet gøre på noget andet tidspunkt, hvis de vel at mærke forstår at udnytte mulighederne i samfundsudviklingen. Og det kan ske uden at tabe den folkelige forankring. Bogen viser, hvilke krav der stilles, og hvad de velgørende organisationer kan gøre for at indfri dem.
Det er her i bogen, de velgørende organisationer og foreninger finder opskriften på, hvordan de de kan gøre det maksimale for den gode sag – også fremover – og dermed fremtidssikrer sig til nye generationer – for sagens skyld!
Bogen er en del af serien Gyldendal Public. Bøgerne i serien er til engagerede medarbejdere, ledere og politikere i den offentlige sektor. Alle bøger fra Gyldendal Public tager udgangspunkt i, at den offentlige sektor består af virksomheder som alle andre – drevet under særlige vilkår og med særlige formål.
foreningslivs rødder i det frivillige arbejde og den folkelige forankring udgør en kæmpe styrke, men det frivillige, ulønnede arbejde har også skabt nogle dogmer om "det gode foreningsliv“. Bl.a. forventninger om, at de velgørende organisationer helst skal være en lille smule uprofessionelle, fordi det er med til at sikre fokus på sagen.
Det sætter Ole Münster & Sofie Münster, forfattere til Når idealer forenes med forretning, et stort spørgsmålstegn ved! For sådan behøver det jo ikke at være!
Bogen viser, at moderne ledelse af velgørende organisationer kræver, at man mestrer en række meget forskellige discipliner: kommunikation, lobbyisme, inddragelse af frivillige, indsamlinger, kampagner, ledelse og økonomistyring samt et højt niveau for organisationens faglighed. Komplicerede discipliner hver for sig, men det er tilmed også afgørende, at de velgørende organisationer får koordineret dem, så alle disciplinerne sammen understøtter arbejdet for sagen.
De velgørende organisationer kan i dag gøre mere for den gode sag, end de har kunnet gøre på noget andet tidspunkt, hvis de vel at mærke forstår at udnytte mulighederne i samfundsudviklingen. Og det kan ske uden at tabe den folkelige forankring. Bogen viser, hvilke krav der stilles, og hvad de velgørende organisationer kan gøre for at indfri dem.
Det er her i bogen, de velgørende organisationer og foreninger finder opskriften på, hvordan de de kan gøre det maksimale for den gode sag – også fremover – og dermed fremtidssikrer sig til nye generationer – for sagens skyld!
Bogen er en del af serien Gyldendal Public. Bøgerne i serien er til engagerede medarbejdere, ledere og politikere i den offentlige sektor. Alle bøger fra Gyldendal Public tager udgangspunkt i, at den offentlige sektor består af virksomheder som alle andre – drevet under særlige vilkår og med særlige formål.
Brugerbedømmelser af Når idealer forenes med forretning
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Når idealer forenes med forretning findes i følgende kategorier:
- Business og læring > Ledelse & strategi
- Historie og samfund
- Samfund og samfundsvidenskab > Sociale tjenester og velfærd, kriminologi > Sociale tjenester og social velfærd > Socialt arbejde > Velgørenhed, frivilligt arbejde og filantropi
- Økonomi, finans, erhvervsliv og ledelse > Erhvervsliv, virksomheder og ledelse > Ledelse og ledelsesteknikker > Ledelse: lederskab og motivation
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621