Multiteoretisk praksis i arbejdet med børn og unge
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 418
- Udgivet:
- 22. januar 2024
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 182x250x35 mm.
- Vægt:
- 1052 g.
- 1-3 hverdage.
- 19. november 2024
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Multiteoretisk praksis i arbejdet med børn og unge
Professionelle, der arbejder med børn og unge i udsatte positioner, møder ofte problemer, der ikke kan løses med én metode eller en simpel manual. De har brug for at kunne foretage perspektivskift i forståelsen af barnets, den unges eller familiens situation og afstemme teori og metoder i forhold til den respons, de møder. De har behov for at kunne arbejde multiteoretisk.
Denne bog præsenterer et bredt repertoire af tilgange til arbejdet med relationer, kommunikation og forandringsprocesser, inden for det sociale og pædagogiske arbejde samt beslægtede felter. Bogen giver dels en introduktion til centrale begreber og perspektiver fra de valgte tilgange og dels en lang række eksempler på, hvordan disse kan omsættes til konkret praksis. Bogen har et gennemgående inddragelsesperspektiv, hvor børn og unge ses som aktører i egen ret.
Bogen henvender sig til fagprofessionelle og studerende, der på tværs af professionsskel arbejder med børn, unge og familier i udsatte positioner, fx socialrådgivere, pædagoger, lærere, psykologer, sundhedsplejersker og lignende.
Denne bog præsenterer et bredt repertoire af tilgange til arbejdet med relationer, kommunikation og forandringsprocesser, inden for det sociale og pædagogiske arbejde samt beslægtede felter. Bogen giver dels en introduktion til centrale begreber og perspektiver fra de valgte tilgange og dels en lang række eksempler på, hvordan disse kan omsættes til konkret praksis. Bogen har et gennemgående inddragelsesperspektiv, hvor børn og unge ses som aktører i egen ret.
Bogen henvender sig til fagprofessionelle og studerende, der på tværs af professionsskel arbejder med børn, unge og familier i udsatte positioner, fx socialrådgivere, pædagoger, lærere, psykologer, sundhedsplejersker og lignende.
Brugerbedømmelser af Multiteoretisk praksis i arbejdet med børn og unge
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Multiteoretisk praksis i arbejdet med børn og unge findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621