Motivation og ledelse
- Vejen til glade medarbejdere og øget produktivitet
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 208
- Udgivet:
- 25. august 2011
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 154x229x18 mm.
- Vægt:
- 368 g.
- 1-2 hverdage.
- 28. november 2024
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Motivation og ledelse
Få nøglen til indsigt i, hvad der motiverer både dig selv og dine medarbejdere. Et erkendelsesarbejde som vil give
større arbejdsglæde, øget produktivitet og ikke mindst et hav af aha-oplevelser!
Indre og ydre motivation
Det er de færreste, som ved, hvad der egentlig motiverer dem, når det kommer til stykket. Og da motivation er dét, der virkelig får os til at flytte os, er der meget at hente ved at afkode motivationens natur. Det er baggrunden for, at Karin Jessen og Bo Zoffmann tager dig med hele vejen rundt om begrebet motivation. De definerer begrebet, så du bliver klogere på, hvad motivation er, og så du får mulighed for at blive klogere på, hvad der motiverer dig. Forfatterne fokuserer på de to overordnede former for motivation, den indre og den ydre. De indre drivkræfter, som hænger sammen med vores persontype, og de ydre drivkræfter i form af strukturer og systemer – arbejdsmiljø – som virksomheden mere eller mindre bevidst etablerer for at fremme tilfredshed og motivation.
Ti nøglebegreber
Motivation er den afgørende faktor for, at der kan skabes ekstraordinær vækst i organisationen. Motiverede medarbejdere skaber fremdrift og begejstring i afdelinger, teams og afdelinger, så derfor er der alt at vinde ved at sætte fokus på dette område. Motivation er en fortløbende proces og en dynamisk størrelse, som påvirkes af mange ting, som du får indblik i i denne bog. Bogen går i dybden med de ti faktorer, som udgør kernen, når vi taler motivation.
De ti faktorer er:
• Støtte
• Ejerskab
• Engagement
• Tillid
• Anerkendelse
• Respekt
• Resultater/viden om eget bidrag til helheden
• Træning/udvikling
• Interesse for mennesket
• Klare mål.
Bogen sætter fokus på alle ti områder, og det er op til den enkelte leder at beslutte, hvilke områder der er vigtigst at tage fat på i den enkelte virksomhed/afdeling. Det kræver bevidsthed, mod og viden om, at det kan betale sig. Bogen henvender sig til ledere, mellemledere, HR-konsulenter og alle med interesse for sammenhængen mellem trivsel og resultater.
Rigtig god arbejdslyst.
større arbejdsglæde, øget produktivitet og ikke mindst et hav af aha-oplevelser!
Indre og ydre motivation
Det er de færreste, som ved, hvad der egentlig motiverer dem, når det kommer til stykket. Og da motivation er dét, der virkelig får os til at flytte os, er der meget at hente ved at afkode motivationens natur. Det er baggrunden for, at Karin Jessen og Bo Zoffmann tager dig med hele vejen rundt om begrebet motivation. De definerer begrebet, så du bliver klogere på, hvad motivation er, og så du får mulighed for at blive klogere på, hvad der motiverer dig. Forfatterne fokuserer på de to overordnede former for motivation, den indre og den ydre. De indre drivkræfter, som hænger sammen med vores persontype, og de ydre drivkræfter i form af strukturer og systemer – arbejdsmiljø – som virksomheden mere eller mindre bevidst etablerer for at fremme tilfredshed og motivation.
Ti nøglebegreber
Motivation er den afgørende faktor for, at der kan skabes ekstraordinær vækst i organisationen. Motiverede medarbejdere skaber fremdrift og begejstring i afdelinger, teams og afdelinger, så derfor er der alt at vinde ved at sætte fokus på dette område. Motivation er en fortløbende proces og en dynamisk størrelse, som påvirkes af mange ting, som du får indblik i i denne bog. Bogen går i dybden med de ti faktorer, som udgør kernen, når vi taler motivation.
De ti faktorer er:
• Støtte
• Ejerskab
• Engagement
• Tillid
• Anerkendelse
• Respekt
• Resultater/viden om eget bidrag til helheden
• Træning/udvikling
• Interesse for mennesket
• Klare mål.
Bogen sætter fokus på alle ti områder, og det er op til den enkelte leder at beslutte, hvilke områder der er vigtigst at tage fat på i den enkelte virksomhed/afdeling. Det kræver bevidsthed, mod og viden om, at det kan betale sig. Bogen henvender sig til ledere, mellemledere, HR-konsulenter og alle med interesse for sammenhængen mellem trivsel og resultater.
Rigtig god arbejdslyst.
Brugerbedømmelser af Motivation og ledelse
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Motivation og ledelse findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621