Mindfulness i skolen
- Mental sundhed og læring hos børn og unge
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 173
- Udgivet:
- 2. maj 2014
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 154x221x12 mm.
- Vægt:
- 317 g.
- 1-3 hverdage.
- 27. november 2024
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Mindfulness i skolen
Hvordan hjælper vi børn og unge til at få det bedre i hverdagen? Så de udvikler tillid til sig selv og andre og fungerer i det moderne klasseværelse?
Bogen handler om ’den tredje vej’ til læring – en mindful, kontemplativ pædagogik. Det er en pædagogisk form for lystfuld læring i dagens og fremtidens skole.
Forfatteren beskriver mindfulness som forskningsfelt og andre kontemplativt baserede metoder. Læseren får indsigt i, hvad der sker i hjernen, når vi træner mindfulness, samt hvilke psykologiske og pædagogiske effekter, træningen giver.
Bogen præsenterer også en række øvelser, som kan bruges i klasselokalet til at øge både glæden ved at lære og elevens mentale sundhed. I et afsluttende kapitel præsenteres teknikker og metoder, som kan bruges af både lærere og forældre.
Bogen viser, hvordan vi kan hjælpe børn og unge med at mindske stress og øge den mentale sundhed ved at:Udvikle sine indre styrker og finde tryghed.Udvikle sit selv og finde egne veje.Øge ens empatiske formåen.Finde glæde i kundskab og læring.Bogen henvender sig til lærere, AKT-vejledere og psykologer, men også til andre, som arbejder professionelt med børn og unge, samt forældre.
Yvonne Terjestam er lektor ved Psykologisk Institut, Linnéuniversitet i Växjö, Sverige. Hun forsker i skoleelevers mentale sundhed.
Bogen handler om ’den tredje vej’ til læring – en mindful, kontemplativ pædagogik. Det er en pædagogisk form for lystfuld læring i dagens og fremtidens skole.
Forfatteren beskriver mindfulness som forskningsfelt og andre kontemplativt baserede metoder. Læseren får indsigt i, hvad der sker i hjernen, når vi træner mindfulness, samt hvilke psykologiske og pædagogiske effekter, træningen giver.
Bogen præsenterer også en række øvelser, som kan bruges i klasselokalet til at øge både glæden ved at lære og elevens mentale sundhed. I et afsluttende kapitel præsenteres teknikker og metoder, som kan bruges af både lærere og forældre.
Bogen viser, hvordan vi kan hjælpe børn og unge med at mindske stress og øge den mentale sundhed ved at:Udvikle sine indre styrker og finde tryghed.Udvikle sit selv og finde egne veje.Øge ens empatiske formåen.Finde glæde i kundskab og læring.Bogen henvender sig til lærere, AKT-vejledere og psykologer, men også til andre, som arbejder professionelt med børn og unge, samt forældre.
Yvonne Terjestam er lektor ved Psykologisk Institut, Linnéuniversitet i Växjö, Sverige. Hun forsker i skoleelevers mentale sundhed.
Brugerbedømmelser af Mindfulness i skolen
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Mindfulness i skolen findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621