Medieretten
- – Del 2
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Medieretten
Denne fremstilling af medieretten omfatter både de traditionelle
massemedier som aviser, tidsskrifter, radio, fjernsyn mv., og de
mange nye digitale onlinemedier som netaviser, streamingtjenester,
sociale medier, blogs mv. Hvor førsteudgaven af fremstillingen var
samlet i ét – meget omfattende – bind, har vi valgt at opdele andenudgaven
i to dele. Nærværende del 2 omhandler det, man kan kalde
medierettens specielle del, dvs. de regler, der vedrører mere specielle,
markedsmæssige eller sektorspecifikke forhold. De emner, der behandles,
er følgende:
– Medier og persondata
– Radio- og tv-lovgivning
– Reguleringen af film
– Ophavsret og medier
– Mediepluralisme og mediestøtte.
Målgruppen er primært advokater, dommere og jurister i medievirksomheder
og relevante offentlige myndigheder, organisationer
mv., der beskæftiger sig med medieretlige problemstillinger, og som
har et naturligt behov for en samlet fremstilling herom. Fremstillingen
kan også benyttes som lærebog på medie- og journalistuddannelser,
relevante kursusfag på universiteternes jurauddannelser mv.
Søren Sandfeld Jakobsen, ph.d., er professor på CBS, Copenhagen
Business School, og advokat hos Gorrissen Federspiel.
Sten Schaumburg-Müller, dr.jur., ph.d., er professor på Syddansk
Universitet.
massemedier som aviser, tidsskrifter, radio, fjernsyn mv., og de
mange nye digitale onlinemedier som netaviser, streamingtjenester,
sociale medier, blogs mv. Hvor førsteudgaven af fremstillingen var
samlet i ét – meget omfattende – bind, har vi valgt at opdele andenudgaven
i to dele. Nærværende del 2 omhandler det, man kan kalde
medierettens specielle del, dvs. de regler, der vedrører mere specielle,
markedsmæssige eller sektorspecifikke forhold. De emner, der behandles,
er følgende:
– Medier og persondata
– Radio- og tv-lovgivning
– Reguleringen af film
– Ophavsret og medier
– Mediepluralisme og mediestøtte.
Målgruppen er primært advokater, dommere og jurister i medievirksomheder
og relevante offentlige myndigheder, organisationer
mv., der beskæftiger sig med medieretlige problemstillinger, og som
har et naturligt behov for en samlet fremstilling herom. Fremstillingen
kan også benyttes som lærebog på medie- og journalistuddannelser,
relevante kursusfag på universiteternes jurauddannelser mv.
Søren Sandfeld Jakobsen, ph.d., er professor på CBS, Copenhagen
Business School, og advokat hos Gorrissen Federspiel.
Sten Schaumburg-Müller, dr.jur., ph.d., er professor på Syddansk
Universitet.
Brugerbedømmelser af Medieretten
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.
Find lignende bøger
Bogen Medieretten findes i følgende kategorier: