De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Medier og meningsdannelse

Bag om Medier og meningsdannelse

Medier og meningsdannelse er en ny bog til undervisningen i samfundsfag på ungdomsuddannelserne. Bogen kan bruges på A-, B- og C-niveau, og den dækker dele af kernestoffet i sociologi og politik. I Medier og meningsdannelse fremstilles en række sociologiske teorier om identitetsdannelse og meningsdannelse, om digitale indfødte og digitale indvandrere, om adfærd på de sociale medier og om diskursanalyse. Fra politikområdet inddrages politisk kommunikation, retorik og argumentationsteori, teorier om mediernes effekt på modtageren, medialisering og spin. Der er også kapitler om mediernes betydning for og rolle i demokratiet, om mediernes rolle i krisetider med coronakrisen som case, om populisme, overvågningskapitalisme, konspirationsteorier og fake news. I bogen findes en vekselvirkning mellem teorier og konkrete eksempler. Hvert kapitel indledes med refleksionsspørgsmål og afsluttes med kernebegreber, tjekspørgsmål og opgaver.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788761695857
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 107
  • Udgivet:
  • 23. december 2021
  • Udgave:
  • 1
  • 1-2 hverdage.
  • 29. november 2024
På lager

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Medier og meningsdannelse

Medier og meningsdannelse er en ny bog til undervisningen i samfundsfag på ungdomsuddannelserne. Bogen kan bruges på A-, B- og C-niveau, og den dækker dele af kernestoffet i sociologi og politik.
I Medier og meningsdannelse fremstilles en række sociologiske teorier om identitetsdannelse og meningsdannelse, om digitale indfødte og digitale indvandrere, om adfærd på de sociale medier og om diskursanalyse.
Fra politikområdet inddrages politisk kommunikation, retorik og argumentationsteori, teorier om mediernes effekt på modtageren, medialisering og spin. Der er også kapitler om mediernes betydning for og rolle i demokratiet, om mediernes rolle i krisetider med coronakrisen som case, om populisme, overvågningskapitalisme, konspirationsteorier og fake news.
I bogen findes en vekselvirkning mellem teorier og konkrete eksempler. Hvert kapitel indledes med refleksionsspørgsmål og afsluttes med kernebegreber, tjekspørgsmål og opgaver.

Brugerbedømmelser af Medier og meningsdannelse