De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage
Bag om Medieproduktionsanalyse

Hvordan arbejder manuskriptforfattere og filminstruktører med at skabe nye film og tv-serier i forskellige produktionskulturer? Hvordan ændrer satireproducenter deres måde at lave indhold på, når målgruppen er unge mellem 15 og 30 år, og mediet er Facebook? Og hvordan præger digital teknologi journalisters researchprocesser og nyhedsproduktion på en dagbladsredaktion? Hvem bestemmer, hvad der skal sættes i gang i mediebranchen, og ud fra hvilke kriterier? Denne bog giver en kort og præcis indføring i forskningsfeltet medieproduktionsanalyse, som er optaget af at undersøge en række forhold i samspillet mellem medieprodukt og produktionkonteksten. Det kan handle om de økonomiske, teknologiske såvel som kulturpolitiske rammers indflydelse, grundlæggende vilkår for kreativt arbejde i medieindustrierne eller samarbejder og processer under ideudvikling, produktion og distribution af medieprodukter. Bogen giver en historisk, teoretisk og analytisk introduktion til produktionsstudier og præsenterer samtidig centrale problemstillinger og overvejelser forbundet med at lave egne produktionsanalyser.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788759339138
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 124
  • Udgivet:
  • 25. marts 2022
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 157x231x8 mm.
  • Vægt:
  • 227 g.
  • 1-3 hverdage.
  • 28. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
  •  

    Kan ikke leveres inden jul.
    Køb nu og print et gavebevis

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Medieproduktionsanalyse

Hvordan arbejder manuskriptforfattere og filminstruktører med at skabe nye film og tv-serier i forskellige produktionskulturer? Hvordan ændrer satireproducenter deres måde at lave indhold på, når målgruppen er unge mellem 15 og 30 år, og mediet er Facebook? Og hvordan præger digital teknologi journalisters researchprocesser og nyhedsproduktion på en dagbladsredaktion? Hvem bestemmer, hvad der skal sættes i gang i mediebranchen, og ud fra hvilke kriterier?
Denne bog giver en kort og præcis indføring i forskningsfeltet medieproduktionsanalyse, som er optaget af at undersøge en række forhold i samspillet mellem medieprodukt og produktionkonteksten. Det kan handle om de økonomiske, teknologiske såvel som kulturpolitiske rammers indflydelse, grundlæggende vilkår for kreativt arbejde i medieindustrierne eller samarbejder og processer under ideudvikling, produktion og distribution af medieprodukter.
Bogen giver en historisk, teoretisk og analytisk introduktion til produktionsstudier og præsenterer samtidig centrale problemstillinger og overvejelser forbundet med at lave egne produktionsanalyser.

Brugerbedømmelser af Medieproduktionsanalyse



Find lignende bøger
Bogen Medieproduktionsanalyse findes i følgende kategorier: