Medieakrobater og tekstuelle surfere. Om unges rollespilskultur
- Straks på e-mail.
Normalpris
Beskrivelse af Medieakrobater og tekstuelle surfere. Om unges rollespilskultur
I midten af 1990’erne blomstrede rollespilskulturen virkelig op i Danmark. Primært drenge, men også en del piger, brugte flere timer om ugen på at leve sig ind i andre verdener, som de sammen byggede op og navigerede i. Anne Scott Sørensen beretter om de strømninger, der prægede det danske rollespilsmiljø i den spæde start, og giver sit bud på, hvad der dengang og endnu i dag er så tiltrækkende ved disse miljøer.
Anne Scott Sørensen (f. 1952) er cand.phil. i nordisk sprog og litteratur og professor ved Institut for Kulturvidenskaber på Syddansk Universitet. Her forsker hun i kultur, medier og kommunikation med speciale inden for kultur- og medieanalysen og et fokus på tvær-mediale og tvær-æstetiske genrer og performative udtryksformer.
Scott Sørensen har især beskæftiget sig med historiske og aktuelle former for "deltagelseskultur", fx salonkulturen i det 18.-19. århundrede, børns og unges sub- og mediekulturer i det 20. århundrede og medialiserede socialitets- og kommunikationsformer i det 21. århundrede.
Anne Scott Sørensen (f. 1952) er cand.phil. i nordisk sprog og litteratur og professor ved Institut for Kulturvidenskaber på Syddansk Universitet. Her forsker hun i kultur, medier og kommunikation med speciale inden for kultur- og medieanalysen og et fokus på tvær-mediale og tvær-æstetiske genrer og performative udtryksformer.
Scott Sørensen har især beskæftiget sig med historiske og aktuelle former for "deltagelseskultur", fx salonkulturen i det 18.-19. århundrede, børns og unges sub- og mediekulturer i det 20. århundrede og medialiserede socialitets- og kommunikationsformer i det 21. århundrede.
Brugerbedømmelser af Medieakrobater og tekstuelle surfere. Om unges rollespilskultur
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Medieakrobater og tekstuelle surfere. Om unges rollespilskultur findes i følgende kategorier:
- Business og læring > Computer og IT
- Hobby og fritid > Sport
- Hobby og fritid > Gåder og spil
- Samfund og samfundsvidenskab
- Databehandling og informationsteknologi > Digital livsstil
- Livsstil, hobby og fritid > Hobbyer, quiz og spil > Hobby > Rollespil, krigsspil og fantasy sport
- Kvalifikatorer: geografi > Europa > Nordeuropa, Skandinavien > Danmark
- Kvalifikatorer: tidsperiode
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621