Medie- og kommunikationshåndbogen
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 180
- Udgivet:
- 8. december 2023
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 172x242x12 mm.
- Vægt:
- 438 g.
- 1-3 hverdage.
- 25. november 2024
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Medie- og kommunikationshåndbogen
Denne håndbog er en elevens guide til digitale værktøjer og præsentationsformer, når der skal arbejdes kreativt med at kommunikere og fremstille multimodale tekster – det være sig skrevne tekster, lydfiler, billeder, grafikker, film – eller en kombination af disse. Den giver overblik og konkrete anvisninger på, hvordan man griber arbejdet an. Igennem hele bogen linker QR-koder og kortlinks til målrettede trin-for-trin videovejledninger udarbejdet af forfatteren. Der er vejledninger til mere end 20 digitale værktøjer, fx Padlet, Photopea, Soundation og Wevideo.
Bogen tilgodeser kravet om, at eleven skal lære at forholde sig reflekteret og kritisk til det, der ligger på nettet - og den giver et bud på brugen af kunstig intelligens. Den vejleder både i, hvordan man skriver en god prompt, men også i hvad man skal være opmærksom på, når man bruger en kunstig intelligens i sit kreative arbejde - fx til at generere tekster og billeder.
Den er målrettet danskundervisning i grundskolens overbygning, men egner sig lige så godt til elever på ungdomsuddannelser - og alle andre, der har brug for inspiration eller vejledning i brug af de mest udbredte digitale værktøjer. Videovejledningerne er tilgængelige for alle.
Bogen tilgodeser kravet om, at eleven skal lære at forholde sig reflekteret og kritisk til det, der ligger på nettet - og den giver et bud på brugen af kunstig intelligens. Den vejleder både i, hvordan man skriver en god prompt, men også i hvad man skal være opmærksom på, når man bruger en kunstig intelligens i sit kreative arbejde - fx til at generere tekster og billeder.
Den er målrettet danskundervisning i grundskolens overbygning, men egner sig lige så godt til elever på ungdomsuddannelser - og alle andre, der har brug for inspiration eller vejledning i brug af de mest udbredte digitale værktøjer. Videovejledningerne er tilgængelige for alle.
Brugerbedømmelser af Medie- og kommunikationshåndbogen
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Medie- og kommunikationshåndbogen findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621