Medicinsk didaktik
- En guide til lægen som underviser
- Indbinding:
- Hæftet
- Udgivet:
- 13. november 2023
- Udgave:
- 1
- 1-5 hverdage.
- 28. november 2024
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Medicinsk didaktik
Guide til medicinsk undervisning
De syv lægeroller beskrevet af Sundhedsstyrelsen danner grundlaget for, hvilke kompetencer en læge skal have i Danmark. Denne bog drejer sig om lægens rolle som underviser.
Medicinstuderende og yngre læger skal lære meget mere end det, som eksplicit fremgår af læringsmål og kursusplaner. De skal lære at agere i en helt ny verden, der omfatter forskellige kulturer og rammer for de konkrete arbejdsopgaver. Som medicinsk underviser er man derfor den centrale facilitator for de studerendes faglige og personlige læring.
MEDICINSK DIDAKTIK – En guide til lægen som underviser handler om det helt særlige ved medicinsk didaktik, nemlig det patientcentrerede og professionsrettede fokus i mødet mellem undervisere og studerende.
Bogen gennemgår diverse undervisningsmetoder, didaktiske principper og konkrete forslag til undervisningsaktiviteter baseret på pædagogisk litteratur og medicinsk uddannelsesforskning. Du bliver f.eks. introduceret til patientcentreret undervisning, narrativ medicin og simulation vha. virtual reality.
MEDICINSK DIDAKTIK – En guide til lægen som underviser er en håndbog målrettet alle medicinske undervisere, som ønsker råd til at tilrettelægge og gennemføre en undervisning, der er studenteraktiverende, patientcentreret og hænger sammen med konkrete læringsmål og eksamen.
De syv lægeroller beskrevet af Sundhedsstyrelsen danner grundlaget for, hvilke kompetencer en læge skal have i Danmark. Denne bog drejer sig om lægens rolle som underviser.
Medicinstuderende og yngre læger skal lære meget mere end det, som eksplicit fremgår af læringsmål og kursusplaner. De skal lære at agere i en helt ny verden, der omfatter forskellige kulturer og rammer for de konkrete arbejdsopgaver. Som medicinsk underviser er man derfor den centrale facilitator for de studerendes faglige og personlige læring.
MEDICINSK DIDAKTIK – En guide til lægen som underviser handler om det helt særlige ved medicinsk didaktik, nemlig det patientcentrerede og professionsrettede fokus i mødet mellem undervisere og studerende.
Bogen gennemgår diverse undervisningsmetoder, didaktiske principper og konkrete forslag til undervisningsaktiviteter baseret på pædagogisk litteratur og medicinsk uddannelsesforskning. Du bliver f.eks. introduceret til patientcentreret undervisning, narrativ medicin og simulation vha. virtual reality.
MEDICINSK DIDAKTIK – En guide til lægen som underviser er en håndbog målrettet alle medicinske undervisere, som ønsker råd til at tilrettelægge og gennemføre en undervisning, der er studenteraktiverende, patientcentreret og hænger sammen med konkrete læringsmål og eksamen.
Brugerbedømmelser af Medicinsk didaktik
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Medicinsk didaktik findes i følgende kategorier:
- Business og læring > Videnskab
- Skønlitteratur > Romaner
- Skønlitteratur > Skønlitteratur: narrative temaer
- Samfund og samfundsvidenskab > Uddannelse. Pædagogik
- Lægevidenskab og sygepleje > Lægevidenskab: generelle emner > Medicinske professioner. Sundhedspersonale > Læge/patient-forhold
- Lægevidenskab og sygepleje > Lægevidenskab: generelle emner > Medicinsk udstyr og teknikker > Medicinsk forskning
- Lægevidenskab og sygepleje > Medicinske discipliner
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621