De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Mediation i organisatorisk perspektiv

Bag om Mediation i organisatorisk perspektiv

Mediation er en frivillig ikke-juridisk konfliktløsningsmetode, hvor parterne i et interessebaseret fællesskab finder frem til den bedst opnåelige løsning. Som metode adskiller mediation sig fra traditionelle juridiske konfliktløsningsformer, som eksempelvis domstolsbehandling og voldgift, ved at det er parterne, der selv løser konflikten. En mediator (kaldes i nogle sammenhænge også konfliktmægler) er en neutral person, der har påtaget sig opgaven at mediere (mægle) mellem to eller flere parter, der er i konflikt med hinanden. At være mediator betyder også, at stille sig i midten. Til trods for at de fleste mennesker drømmer om en verden med fred og harmoni mellem lande, på arbejdspladsen, i familielivet og i vennekredsen, vil konflikter formentlig altid forblive en del af vores tilværelse. Konflikter er således en hverdagsbegivenhed, som vi møder i mange sammenhænge – ofte uden at være særligt opmærksomme på konfliktens indhold, udvikling, stadie og ikke mindst løsningsmulighed. Denne bog byder på nye redskaber til konfliktforebyggelse og konflikthåndtering.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788777068331
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 320
  • Udgivet:
  • 12. februar 2014
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 174x240x18 mm.
  • Vægt:
  • 665 g.
  • 1-3 hverdage.
  • 25. november 2024
På lager

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Mediation i organisatorisk perspektiv

Mediation er en frivillig ikke-juridisk konfliktløsningsmetode, hvor parterne i et interessebaseret fællesskab finder frem til den bedst opnåelige løsning. Som metode adskiller mediation sig fra traditionelle juridiske konfliktløsningsformer, som eksempelvis domstolsbehandling og voldgift, ved at det er parterne, der selv løser konflikten.

En mediator (kaldes i nogle sammenhænge også konfliktmægler) er en neutral person, der har påtaget sig opgaven at mediere (mægle) mellem to eller flere parter, der er i konflikt med hinanden. At være mediator betyder også, at stille sig i midten.
Til trods for at de fleste mennesker drømmer om en verden med fred og harmoni mellem lande, på arbejdspladsen, i familielivet og i vennekredsen, vil konflikter formentlig altid forblive en del af vores tilværelse. Konflikter er således en hverdagsbegivenhed, som vi møder i mange sammenhænge – ofte uden at være særligt opmærksomme på konfliktens indhold, udvikling, stadie og ikke mindst løsningsmulighed.
Denne bog byder på nye redskaber til konfliktforebyggelse og konflikthåndtering.

Brugerbedømmelser af Mediation i organisatorisk perspektiv



Find lignende bøger
Bogen Mediation i organisatorisk perspektiv findes i følgende kategorier: