Matematikvejledning i gymnasiet
- anvendelse af teori i praksis
- Indbinding:
- Paperback
- Sideantal:
- 160
- Udgivet:
- 25. november 2020
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 200x320x20 mm.
- Vægt:
- 400 g.
- 1-3 hverdage.
- 13. marts 2025
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Matematikvejledning i gymnasiet
Man hører ofte klager over, hvor vanskeligt det er at forbinde teori og praksis i matematikundervisningen. Praktikerne finder sjældent nytte i, hvad de opfatter som højtflyvende og terminologitunge teoretiske begreber, mens nogle forskere finder, at undervisningens praksis er impressionistisk, jordstrygende og mangler teoretisk fundering.
Heldigvis behøver det ikke at være sådan. For griber man det rigtigt an, er der ikke noget så praktisk som en god teoretisk konstruktion. Det bliver tydeligt i denne bogs syv kapitler, som alle er skrevet af praktiserende gymnasielærere i matematik, der har gennemført uddannelsen til matematikvejleder ved Roskilde Universitet.
Matematikvejledning i gymnasiet viser, hvordan forskellige begrebsapparater fra forskningen i matematikkens didaktik kan bruges som konkrete hjælpemidler i afdækningen og afhjælpningen af gymnasieelevers læringsvanskeligheder i matematik. Bogens indledning rummer tillige korte introduktioner til fem vigtige teoretiske konstruktioner anvendt i de syv kapitler.
Matematikvejledning er det tredje bind i serien, der formidler indsigter og resultater fra matematikvejlederuddannelsen. Første bind, Fra snublesten til byggesten, udkom i 2016, og andet bind, Læringsvanskeligheder i matematik, udkom i 2017.
Heldigvis behøver det ikke at være sådan. For griber man det rigtigt an, er der ikke noget så praktisk som en god teoretisk konstruktion. Det bliver tydeligt i denne bogs syv kapitler, som alle er skrevet af praktiserende gymnasielærere i matematik, der har gennemført uddannelsen til matematikvejleder ved Roskilde Universitet.
Matematikvejledning i gymnasiet viser, hvordan forskellige begrebsapparater fra forskningen i matematikkens didaktik kan bruges som konkrete hjælpemidler i afdækningen og afhjælpningen af gymnasieelevers læringsvanskeligheder i matematik. Bogens indledning rummer tillige korte introduktioner til fem vigtige teoretiske konstruktioner anvendt i de syv kapitler.
Matematikvejledning er det tredje bind i serien, der formidler indsigter og resultater fra matematikvejlederuddannelsen. Første bind, Fra snublesten til byggesten, udkom i 2016, og andet bind, Læringsvanskeligheder i matematik, udkom i 2017.
Brugerbedømmelser af Matematikvejledning i gymnasiet
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.
Find lignende bøger
Bogen Matematikvejledning i gymnasiet findes i følgende kategorier: