Matematikdidaktik
- Indbinding:
- Ukendt
- Sideantal:
- 304
- Udgivet:
- 2. januar 2019
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 158x230x22 mm.
- Vægt:
- 470 g.
- 1-3 hverdage.
- 7. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Matematikdidaktik
Matematikdidaktik inviterer læseren ind i det matematikdidaktiske genstandsfelt mellem matematisk viden og almendidaktik.
Bogen opfordrer sine læsere til at reflektere over deres forhold til matematik og matematikundervisning. Det sker ved, at læserne bogen igennem møder dialog- og refleksionsspørgsmål, som tilskynder dem at gøre ophold i teksten for at drøfte og reflektere over bogens matematikdidaktiske elementer. Desuden afsluttes hvert kapitel med en række studieopgaver, hvorigennem læseren kan gøre sig tanker om eller lave analyser med kapitlets indhold.
Bogen er struktureret i fire overordnede dele:
Del I inviterer ind i det matematikdidaktiske felt.
Del II etablerer en begrebsmæssig ramme om didaktik, matematikdidaktik, matematik som skolefag og matematiklærerfaglighed.
Del III sætter fokus på matematikundervisning og matematisk læring.
Del IV præsenterer og diskuterer en række matematikdidaktiske elementer som mål og målstyring, udvikling af selvregulerende processer i matematikundervisning, elevers målorientering, læremidler og kompetenceorienteret matematikundervisning.
Matematikdidaktik henvender sig især til læreruddannelsens undervisningsfag matematik, men kan med fordel læses af alle, der beskæftiger sig med eller efteruddanner sig inden for matematikdidaktik.
Rune Hansen er uddannet lærer, cand.pæd., master i IKT og læring og ph.d. i målstyret kompetenceorientret matematikundervisning. Rune er lektor ved læreruddannelsen, UCSyd.
Bogen opfordrer sine læsere til at reflektere over deres forhold til matematik og matematikundervisning. Det sker ved, at læserne bogen igennem møder dialog- og refleksionsspørgsmål, som tilskynder dem at gøre ophold i teksten for at drøfte og reflektere over bogens matematikdidaktiske elementer. Desuden afsluttes hvert kapitel med en række studieopgaver, hvorigennem læseren kan gøre sig tanker om eller lave analyser med kapitlets indhold.
Bogen er struktureret i fire overordnede dele:
Del I inviterer ind i det matematikdidaktiske felt.
Del II etablerer en begrebsmæssig ramme om didaktik, matematikdidaktik, matematik som skolefag og matematiklærerfaglighed.
Del III sætter fokus på matematikundervisning og matematisk læring.
Del IV præsenterer og diskuterer en række matematikdidaktiske elementer som mål og målstyring, udvikling af selvregulerende processer i matematikundervisning, elevers målorientering, læremidler og kompetenceorienteret matematikundervisning.
Matematikdidaktik henvender sig især til læreruddannelsens undervisningsfag matematik, men kan med fordel læses af alle, der beskæftiger sig med eller efteruddanner sig inden for matematikdidaktik.
Rune Hansen er uddannet lærer, cand.pæd., master i IKT og læring og ph.d. i målstyret kompetenceorientret matematikundervisning. Rune er lektor ved læreruddannelsen, UCSyd.
Brugerbedømmelser af Matematikdidaktik
-
Bogen er så ufatteligt ulæselig, at man får hovedpine af at koge tekstens unødvendigt komplicerede sætninger ned til de pointer der er i dem.
fx: "Den matematiske lærebog er karakteriseret ved at være udviklet specielt med henblik på undervisning og udvikling af elevers matematiske læring." = en lærebog bruges til undervisning
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Matematikdidaktik findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621