Matematik i læreruddannelsen - Teori og praksis - en fagdidaktik
indgår i Matematik i læreruddannelsen serien
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 370
- Udgivet:
- 5. februar 2003
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 148x241x24 mm.
- Vægt:
- 766 g.
- 1-2 hverdage.
- 25. januar 2025
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Matematik i læreruddannelsen - Teori og praksis - en fagdidaktik
Teori og praksis - en fagdidaktik, er bygget op omkring fire hovedafsnit.
I En matematiklærers praktisk-pædagogiske overvejelser
- undervisningsplanlægning og tilrettelæggelse
- målovervejelser, praksiseksempler, organisationsovervejelser, elevreaktioner og refleksioner i indskoling, mellemtrin og overbygning
- elever med særlige behov.
II De didaktiske grundspørgsmål: Hvorfor, hvad og hvordan?
- forskellige læringssyn og teorier om læreprocesser.
III Principper og værktøjer
- den professionelle lærers værktøjer
- metoder, principper og fremgangsmåder
- opbygning af læringsmiljøer
- tolke og gennemskue lærebøger
- elevers muligheder ved udvikling af begreber og metoder
- undervisningsdifferentiering.
IV Skolefagets historie
- tidligere tiders overvejelser over fagets rolle og plads i uddannelsessystemet.
I En matematiklærers praktisk-pædagogiske overvejelser
- undervisningsplanlægning og tilrettelæggelse
- målovervejelser, praksiseksempler, organisationsovervejelser, elevreaktioner og refleksioner i indskoling, mellemtrin og overbygning
- elever med særlige behov.
II De didaktiske grundspørgsmål: Hvorfor, hvad og hvordan?
- forskellige læringssyn og teorier om læreprocesser.
III Principper og værktøjer
- den professionelle lærers værktøjer
- metoder, principper og fremgangsmåder
- opbygning af læringsmiljøer
- tolke og gennemskue lærebøger
- elevers muligheder ved udvikling af begreber og metoder
- undervisningsdifferentiering.
IV Skolefagets historie
- tidligere tiders overvejelser over fagets rolle og plads i uddannelsessystemet.
Brugerbedømmelser af Matematik i læreruddannelsen - Teori og praksis - en fagdidaktik
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Matematik i læreruddannelsen - Teori og praksis - en fagdidaktik findes i følgende kategorier:
© 2025 Pling BØGER Registered company number: DK43351621