De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Matematik i læreruddannelsen - Teori og praksis - en fagdidaktik

Bag om Matematik i læreruddannelsen - Teori og praksis - en fagdidaktik

Teori og praksis - en fagdidaktik, er bygget op omkring fire hovedafsnit. I En matematiklærers praktisk-pædagogiske overvejelser - undervisningsplanlægning og tilrettelæggelse - målovervejelser, praksiseksempler, organisationsovervejelser, elevreaktioner og refleksioner i indskoling, mellemtrin og overbygning - elever med særlige behov. II De didaktiske grundspørgsmål: Hvorfor, hvad og hvordan? - forskellige læringssyn og teorier om læreprocesser. III Principper og værktøjer - den professionelle lærers værktøjer - metoder, principper og fremgangsmåder - opbygning af læringsmiljøer - tolke og gennemskue lærebøger - elevers muligheder ved udvikling af begreber og metoder - undervisningsdifferentiering. IV Skolefagets historie - tidligere tiders overvejelser over fagets rolle og plads i uddannelsessystemet.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788700362062
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 370
  • Udgivet:
  • 5. februar 2003
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 148x241x24 mm.
  • Vægt:
  • 766 g.
  • 1-2 hverdage.
  • 28. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
  •  

    Kan ikke leveres inden jul.
    Køb nu og print et gavebevis

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Matematik i læreruddannelsen - Teori og praksis - en fagdidaktik

Teori og praksis - en fagdidaktik, er bygget op omkring fire hovedafsnit. I En matematiklærers praktisk-pædagogiske overvejelser - undervisningsplanlægning og tilrettelæggelse - målovervejelser, praksiseksempler, organisationsovervejelser, elevreaktioner og refleksioner i indskoling, mellemtrin og overbygning - elever med særlige behov. II De didaktiske grundspørgsmål: Hvorfor, hvad og hvordan? - forskellige læringssyn og teorier om læreprocesser. III Principper og værktøjer - den professionelle lærers værktøjer - metoder, principper og fremgangsmåder - opbygning af læringsmiljøer - tolke og gennemskue lærebøger - elevers muligheder ved udvikling af begreber og metoder - undervisningsdifferentiering. IV Skolefagets historie - tidligere tiders overvejelser over fagets rolle og plads i uddannelsessystemet.

Brugerbedømmelser af Matematik i læreruddannelsen - Teori og praksis - en fagdidaktik



Find lignende bøger
Bogen Matematik i læreruddannelsen - Teori og praksis - en fagdidaktik findes i følgende kategorier: