Marketingtexte aus translationswissenschaftlicher Sicht
- Indbinding:
- Hardback
- Sideantal:
- 551
- Udgivet:
- 5. september 2022
- Størrelse:
- 166x35x230 mm.
- Vægt:
- 914 g.
- Ukendt - mangler pt..
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Marketingtexte aus translationswissenschaftlicher Sicht
Die vorliegende Publikation vereint auf empirischer Basis theoretische und praktische Perspektiven auf das Marketingübersetzen für die Automobilbranche im Sprachenpaar Deutsch-Polnisch. Die differente gesellschaftlich-kulturelle Entwicklung sowie Diskrepanzen im Automobilbau in beiden Ländern stellen den interlingual-interkulturellen Transfer deutscher Marketingtexte ins Polnische vor besondere Herausforderungen. Die Analyse der Übersetzungsprobleme erfolgt am Beispiel der Marketingtextsorte Kundenzeitschrift in Anlehnung an den funktionalen Ansatz der Translationswissenschaft. In die wissenschaftliche Beschreibung integriert die Autorin das berufspraktische Konzept der Transkreation, das in die modellhafte Darstellung dieses translatorischen Bereichs einfließt.This publication combines, on an empirical basis, the theoretical and practical perspectives on marketing translation for the automotive industry in the language pair German-Polish. The different sociocultural development as well as discrepancies in the automotive industry in both countries pose special challenges for the interlingual-intercultural transfer of German marketing texts into Polish. The analysis of the translation problems is carried out using the example of the marketing text type customer magazine, following the functional approach of translation studies. In the scientific description, the author integrates the professional-practical concept of transcreation, which flows into the model representation of the interlingual-intercultural transfer of marketing texts.
Brugerbedømmelser af Marketingtexte aus translationswissenschaftlicher Sicht
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Marketingtexte aus translationswissenschaftlicher Sicht findes i følgende kategorier:
- Business og læring > Computer og IT
- Business og læring > Videnskab
- Kunst og kultur > Arkitektur og design
- Kunst og kultur > Kunst og kultur: generelle emner
- Sprog og lingvistik > Lingvistik > Oversættelse og tolkning
- Litteratur og litteraturstudier > Litteraturhistorie og litteraturkritik > Litteraturstudier: generelt
- Økonomi, finans, erhvervsliv og ledelse > Industri og industrielle studier > Produktionsindustri
- Lægevidenskab og sygepleje
- Matematik og naturvidenskab
- Databehandling og informationsteknologi
- Sundhed, relationer og personlig udvikling
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621