Markedsret Del 3
- Immaterialret
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 425
- Udgivet:
- 6. april 2017
- Udgave:
- 6
- Størrelse:
- 166x235x30 mm.
- Vægt:
- 842 g.
- Kan leveres først i april.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Markedsret Del 3
Markedsret Del 3 foreligger nu i en 6. udgave, som har fokus på nogle af de mest erhvervsrelevante dele af immaterialretten, dvs. de lovbestemte enerettigheder som er knyttet til fremstilling og salg af produkter (i bred forstand) samt – ikke mindst – til brug af særlige forretningskendetegn, hvilket først og fremmest vil sige varemærker.
Fremstillingen knytter sig til "Markedsret Del 1" om konkurrencebegrænsningsretten, som udkom i 6. udgave i 2014, og "Markedsret Del 2" om markedsføringsret og konkurrenceværn, som udkom i 6. udgave i 2015.
Trilogien skal ses som et hele, og kapitlerne er nummereret fortløbende, således at denne Del 3 starter med kapitel 5. Fremstillingerne i de enkelte dele kan dog også læses og benyttes hver for sig - som praktiske opslagsbøger eller som undervisningsgrundlag på de respektive områder.
Indholdsoversigt:
Kapitel 5. Lovbestemte enerettigheder. Produkt- og kendetegnsbeskyttelse
1. Indledende om immaterialrettens lovbestemte enerettigheder
2. Det internationale aspekt
3. Ophavsret
4. Patentret
5. Brugsmodelret
6. Topografiret – halvledere (chips)
7. Designret
8. Varemærkeret
9. Retshåndhævelse og sanktioner
10. Særligt om virksomhedsnavneret
Forkortelsesliste
Litteraturliste
Domsregister
Stikordsregister
Fremstillingen knytter sig til "Markedsret Del 1" om konkurrencebegrænsningsretten, som udkom i 6. udgave i 2014, og "Markedsret Del 2" om markedsføringsret og konkurrenceværn, som udkom i 6. udgave i 2015.
Trilogien skal ses som et hele, og kapitlerne er nummereret fortløbende, således at denne Del 3 starter med kapitel 5. Fremstillingerne i de enkelte dele kan dog også læses og benyttes hver for sig - som praktiske opslagsbøger eller som undervisningsgrundlag på de respektive områder.
Indholdsoversigt:
Kapitel 5. Lovbestemte enerettigheder. Produkt- og kendetegnsbeskyttelse
1. Indledende om immaterialrettens lovbestemte enerettigheder
2. Det internationale aspekt
3. Ophavsret
4. Patentret
5. Brugsmodelret
6. Topografiret – halvledere (chips)
7. Designret
8. Varemærkeret
9. Retshåndhævelse og sanktioner
10. Særligt om virksomhedsnavneret
Forkortelsesliste
Litteraturliste
Domsregister
Stikordsregister
Brugerbedømmelser af Markedsret Del 3
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Markedsret Del 3 findes i følgende kategorier:
- Business og læring > Jura
- Business og læring > Ledelse & strategi
- Samfund og samfundsvidenskab > Uddannelse. Pædagogik > Undervisning i et specifikt fag > Lærervejledninger og undervisningsmateriale
- Økonomi, finans, erhvervsliv og ledelse > Erhvervsliv, virksomheder og ledelse > Ejerskab og selskabsformer
- Jura > Love vedrørende særskilte jurisdiktioner og juridiske områder > Selskabsret, handelsret og konkurrencelov: generelt > Erhvervsret
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621