De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Markedsret Del 3

- Immaterialret

Bag om Markedsret Del 3

Markedsret Del 3 foreligger nu i en 6. udgave, som har fokus på nogle af de mest erhvervsrelevante dele af immaterialretten, dvs. de lovbestemte enerettigheder som er knyttet til fremstilling og salg af produkter (i bred forstand) samt – ikke mindst – til brug af særlige forretningskendetegn, hvilket først og fremmest vil sige varemærker. Fremstillingen knytter sig til "Markedsret Del 1" om konkurrencebegrænsningsretten, som udkom i 6. udgave i 2014, og "Markedsret Del 2" om markedsføringsret og konkurrenceværn, som udkom i 6. udgave i 2015. Trilogien skal ses som et hele, og kapitlerne er nummereret fortløbende, således at denne Del 3 starter med kapitel 5. Fremstillingerne i de enkelte dele kan dog også læses og benyttes hver for sig - som praktiske opslagsbøger eller som undervisningsgrundlag på de respektive områder. Indholdsoversigt: Kapitel 5. Lovbestemte enerettigheder. Produkt- og kendetegnsbeskyttelse 1. Indledende om immaterialrettens lovbestemte enerettigheder 2. Det internationale aspekt 3. Ophavsret 4. Patentret 5. Brugsmodelret 6. Topografiret – halvledere (chips) 7. Designret 8. Varemærkeret 9. Retshåndhævelse og sanktioner 10. Særligt om virksomhedsnavneret Forkortelsesliste Litteraturliste Domsregister Stikordsregister

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788757436211
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 425
  • Udgivet:
  • 6. april 2017
  • Udgave:
  • 6
  • Størrelse:
  • 166x235x30 mm.
  • Vægt:
  • 842 g.
  • Kan leveres først i april.

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Markedsret Del 3

Markedsret Del 3 foreligger nu i en 6. udgave, som har fokus på nogle af de mest erhvervsrelevante dele af immaterialretten, dvs. de lovbestemte enerettigheder som er knyttet til fremstilling og salg af produkter (i bred forstand) samt – ikke mindst – til brug af særlige forretningskendetegn, hvilket først og fremmest vil sige varemærker.
Fremstillingen knytter sig til "Markedsret Del 1" om konkurrencebegrænsningsretten, som udkom i 6. udgave i 2014, og "Markedsret Del 2" om markedsføringsret og konkurrenceværn, som udkom i 6. udgave i 2015.
Trilogien skal ses som et hele, og kapitlerne er nummereret fortløbende, således at denne Del 3 starter med kapitel 5. Fremstillingerne i de enkelte dele kan dog også læses og benyttes hver for sig - som praktiske opslagsbøger eller som undervisningsgrundlag på de respektive områder.

Indholdsoversigt:
Kapitel 5. Lovbestemte enerettigheder. Produkt- og kendetegnsbeskyttelse
1. Indledende om immaterialrettens lovbestemte enerettigheder
2. Det internationale aspekt
3. Ophavsret
4. Patentret
5. Brugsmodelret
6. Topografiret – halvledere (chips)
7. Designret
8. Varemærkeret
9. Retshåndhævelse og sanktioner
10. Særligt om virksomhedsnavneret
Forkortelsesliste
Litteraturliste
Domsregister
Stikordsregister

Brugerbedømmelser af Markedsret Del 3