Markedsret Del 1
- Konkurrencebegrænsningsret
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Markedsret Del 1
Nu foreligger "Markedsret Del 1" i en ny 7. udgave. Bogen rummer en indledende præsentation af markedsretten som retsdisciplin efterfulgt af en nærmere gennemgang af konkurrenceretten. Gennemgangen har fokus på den danske konkurrencelov, men inddrager i meget vidt omfang også EU-konkurrenceretten, som de nationale regler spejler sig i.
De ændringer i konkurrencelovgivningen, som er sket efter udgivelsen af bogens 6. udgave i 2014, har bl.a. budt på en helt ny og separat lov om erstatning for konkurrenceskader og nye regler for Konkurrencerådets sammensætning, organisering og opgavevaretagelse. Manuskriptet er afsluttet den 2. december 2017. Alle de nye regler er indarbejdet, således at fremstillingen beskriver retsstillingen ved indgangen til 2018.
Bogen kan bruges både som lærebog i undervisningen på højere læreanstalter og som opslags- og håndbog for praktikere. Den er forsynet med registre over benyttede afgørelser fra EU-Domstolen og Retten, danske domstole og Konkurrenceankenævnet, og den indeholder tillige et udførligt stikordsregister.
Fremstillingen af konkurrencebegrænsningsretten i denne Del 1 skal ses i sammenhæng med fremstillingerne af henholdsvis markedsføringsretten og immaterialretten, som udgives separat i en Del 2 og en Del 3. De tre dele vil tilsammen tegne disciplinen Markedsret.
De ændringer i konkurrencelovgivningen, som er sket efter udgivelsen af bogens 6. udgave i 2014, har bl.a. budt på en helt ny og separat lov om erstatning for konkurrenceskader og nye regler for Konkurrencerådets sammensætning, organisering og opgavevaretagelse. Manuskriptet er afsluttet den 2. december 2017. Alle de nye regler er indarbejdet, således at fremstillingen beskriver retsstillingen ved indgangen til 2018.
Bogen kan bruges både som lærebog i undervisningen på højere læreanstalter og som opslags- og håndbog for praktikere. Den er forsynet med registre over benyttede afgørelser fra EU-Domstolen og Retten, danske domstole og Konkurrenceankenævnet, og den indeholder tillige et udførligt stikordsregister.
Fremstillingen af konkurrencebegrænsningsretten i denne Del 1 skal ses i sammenhæng med fremstillingerne af henholdsvis markedsføringsretten og immaterialretten, som udgives separat i en Del 2 og en Del 3. De tre dele vil tilsammen tegne disciplinen Markedsret.
Brugerbedømmelser af Markedsret Del 1
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Markedsret Del 1 findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621