De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Markedsanalyse

- i den finansielle sektor

Bag om Markedsanalyse

Denne lærebog omhandler informationsindsamling og markedsanalyse i en finansiel kontekst.  Forudsætningen for at kunne tage rigtige og effektive beslutninger i en turbulent verden med intens og ubønhørlig konkurrence er derfor, at den fornødne viden er til stede – og at man som beslutningstager er i stand til at vurdere kvaliteten af data og anvende de rette statistiske værktøjer til at viderebehandle de indsamlede data. Det gælder ikke mindst de finansielle virksomheder i dag. Intentionen med bogen er at give personer med arbejde i den finansielle sektor et indblik i og et konkret værktøj når de bruger markedsanalyser. Bogen gennemgår: ·Informationsindsamling                      ·Segmentering – tageting og positionering               ·Segmentering på privatkundemarkedet                   ·Segmentering på erhvervskundemarkedet            ·Målgrupper – bindeleddet fra analyse til marketing                         ·Analysedesign og kontaktform ·Skalaer ·Kvalitative analyser ·Fokusgrupper ·Rapportering, økonomi og feedback   Lærebogen er rettet mod fx finansøkonom, finansbachelor og akademiuddannelsen i finansiel rådgivning.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788741260280
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 174
  • Udgivet:
  • 12. august 2014
  • Udgave:
  • 2
  • 1-2 hverdage.
  • 28. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
  •  

    Kan ikke leveres inden jul.
    Køb nu og print et gavebevis

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Markedsanalyse

Denne lærebog omhandler informationsindsamling og markedsanalyse i en finansiel kontekst.  Forudsætningen for at kunne tage rigtige og effektive beslutninger i en turbulent verden med intens og ubønhørlig konkurrence er derfor, at den fornødne viden er til stede – og at man som beslutningstager er i stand til at vurdere kvaliteten af data og anvende de rette statistiske værktøjer til at viderebehandle de indsamlede data. Det gælder ikke mindst de finansielle virksomheder i dag.
Intentionen med bogen er at give personer med arbejde i den finansielle sektor et indblik i og et konkret værktøj når de bruger markedsanalyser. Bogen gennemgår:
·Informationsindsamling                     
·Segmentering – tageting og positionering              
·Segmentering på privatkundemarkedet                  
·Segmentering på erhvervskundemarkedet           
·Målgrupper – bindeleddet fra analyse til marketing                        
·Analysedesign og kontaktform
·Skalaer
·Kvalitative analyser
·Fokusgrupper
·Rapportering, økonomi og feedback   Lærebogen er rettet mod fx finansøkonom, finansbachelor og akademiuddannelsen i finansiel rådgivning.

Brugerbedømmelser af Markedsanalyse



Find lignende bøger