Mål med mening
- mellem dannelse og målstyring
- Indbinding:
- Ukendt
- Sideantal:
- 208
- Udgivet:
- 1. juni 2018
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 144x222x14 mm.
- Vægt:
- 272 g.
- 1-3 hverdage.
- 25. november 2024
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Mål med mening
Det pædagogiske pendul svinger mellem ekstremer: Bølger med fokus på mål, evidens, effektivisering og lignende bliver afløst af øget interesse for samfundskritiske og dannelsesorienterede tilgange. Konsekvensen er, at de fornuftige erkendelser, der måske har været i den bølge, der ebber ud, bliver glemt.
Læringsmålstyring i den danske folkeskole har været en meget stor bølge, men den står her i midten af 2018 ved udgangen af sin kortvarige epoke. Vi argumenterer i denne bog for, at vejen frem er mål med mening og ikke den totale forkastelse af læringsmål i undervisning og skole eller den totale forherligelse af samme.
Mål med mening henvender sig til alle, der arbejder for at gøre den danske folkeskole bedre.
Formålet med bogen er at
bidrage med empirisk viden om virkeligheden i dansk skole,
skitsere et handlerum for lærere,
nuancere debatten med kritisk undersøgelse af argumenter,
perspektivere debatten historisk og teoretisk, og
give forslag til, hvordan man kan arbejde med mål i grundskolen, herunder mål for dannelse.
Læringsmålstyring i den danske folkeskole har været en meget stor bølge, men den står her i midten af 2018 ved udgangen af sin kortvarige epoke. Vi argumenterer i denne bog for, at vejen frem er mål med mening og ikke den totale forkastelse af læringsmål i undervisning og skole eller den totale forherligelse af samme.
Mål med mening henvender sig til alle, der arbejder for at gøre den danske folkeskole bedre.
Formålet med bogen er at
bidrage med empirisk viden om virkeligheden i dansk skole,
skitsere et handlerum for lærere,
nuancere debatten med kritisk undersøgelse af argumenter,
perspektivere debatten historisk og teoretisk, og
give forslag til, hvordan man kan arbejde med mål i grundskolen, herunder mål for dannelse.
Brugerbedømmelser af Mål med mening
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Mål med mening findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621