Lydmedier
- Teori og analyse
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 235
- Udgivet:
- 3. april 2024
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 175x242x17 mm.
- Vægt:
- 518 g.
- 1-3 hverdage.
- 28. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Lydmedier
Der er skyllet en lydbølge ind over det danske og internationale medielandskab de seneste år. Vi streamer og downloader lydfiler som aldrig før. Podcasten har i al sin mangfoldighed revitaliseret radioen, og verden over har alle aldersgrupper fået ørerne op for digitale lydbøger, lydaviser og lydbaserede afslapnings- og meditationsapplikationer.
Lydmedier. Teori og analyse tilbyder en generel indføring i moderne digitale lydmedier og præsenterer begreber og tilgange til, hvordan vi kan analysere dem. Lydlige udtryk og lydmedier kræver andre analytiske metoder end dem, vi er vant til at anvende i analysen af billeder og tekst på grund af lydens flygtige karakter, og fordi høresansen fungerer anderledes end synssansen.
Formålet med bogen er at få læseren til at folde ørerne ud og blive en analytisk opmærksom lytter, der får en rigere oplevelse og en kvalificeret forståelse for de digitale lydmedier. Bogen henvender sig især til de videregående medie- og kommunikationsuddannelser, men kan også anvendes på højskoler og gymnasier og af andre, der interesserer sig for digitale lydmedier.
Lydmedier. Teori og analyse tilbyder en generel indføring i moderne digitale lydmedier og præsenterer begreber og tilgange til, hvordan vi kan analysere dem. Lydlige udtryk og lydmedier kræver andre analytiske metoder end dem, vi er vant til at anvende i analysen af billeder og tekst på grund af lydens flygtige karakter, og fordi høresansen fungerer anderledes end synssansen.
Formålet med bogen er at få læseren til at folde ørerne ud og blive en analytisk opmærksom lytter, der får en rigere oplevelse og en kvalificeret forståelse for de digitale lydmedier. Bogen henvender sig især til de videregående medie- og kommunikationsuddannelser, men kan også anvendes på højskoler og gymnasier og af andre, der interesserer sig for digitale lydmedier.
Brugerbedømmelser af Lydmedier
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Lydmedier findes i følgende kategorier:
- Business og læring
- Kunst og kultur
- Samfund og samfundsvidenskab > Samfund og kultur: generelt > Kulturstudier og medievidenskab > Medievidenskab > Medievidenskab: internet, digitale medier og samfund
- Økonomi, finans, erhvervsliv og ledelse > Industri og industrielle studier > Medier, underholdning, informationsbranchen og kommunikationserhverv
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621