De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Literacy i skolen

Bag om Literacy i skolen

Det at udvikle og videreudvikle børns og unges literacykompetencer en af skolens allervigtigste opgaver. Men hvorfor oplever nogle elever skolens måde at anvende sprog og tekster på som fremmed, mens andre meget tidligt synes at være fortrolig med skolens tekstkultur? For at forstå de komplekse årsager til, at det forholder sig sådan, er det nødvendigt at undersøge både, hvad literacy er, hvordan vi socialiseres ind i tekstens verden, hvad der er typisk for elevernes egne tekstpraksisser over for skolens måder at bruge tekster på, og hvilken slags literacyundervisning børn og unge har brug for i et stadig mere tekstliggjort samfund. Forfatteren introducerer til literacy som praksis- og forskningsfelt og afslutter med konkrete råd til, hvordan man som lærer kan fremme en alsidig og bred literacykompetence hos eleverne.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788772043999
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 156
  • Udgivet:
  • 20. august 2019
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 172x242x14 mm.
  • Vægt:
  • 356 g.
  • 1-3 hverdage.
  • 28. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
  •  

    Kan ikke leveres inden jul.
    Køb nu og print et gavebevis

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Literacy i skolen

Det at udvikle og videreudvikle børns og unges literacykompetencer en af skolens allervigtigste opgaver. Men hvorfor oplever nogle elever skolens måde at anvende sprog og tekster på som fremmed, mens andre meget tidligt synes at være fortrolig med skolens tekstkultur? For at forstå de komplekse årsager til, at det forholder sig sådan, er det nødvendigt at undersøge både, hvad literacy er, hvordan vi socialiseres ind i tekstens verden, hvad der er typisk for elevernes egne tekstpraksisser over for skolens måder at bruge tekster på, og hvilken slags literacyundervisning børn og unge har brug for i et stadig mere tekstliggjort samfund.
Forfatteren introducerer til literacy som praksis- og forskningsfelt og afslutter med konkrete råd til, hvordan man som lærer kan fremme en alsidig og bred literacykompetence hos eleverne.

Brugerbedømmelser af Literacy i skolen



Find lignende bøger
Bogen Literacy i skolen findes i følgende kategorier: