LiM - Nr. 6, marts 2020, 23. årgang. Tema: Ledelse af relationelle og inkluderende læringsfællesskaber
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af LiM - Nr. 6, marts 2020, 23. årgang. Tema: Ledelse af relationelle og inkluderende læringsfællesskaber
Dette nummer af tidsskriftet 'Ledelse i Morgen' indeholder følgende artikler:
Spiller I hinanden bedre i ledelsesteamet?
Af Signe Bonnén og Janne Skakon
Denne artikel sætter fokus på, hvordan man kan styrke og opbygge tillidsfulde og åbne relationer i ledelsesteamet. De gode relationer sættes under pres i en travl hverdag, og lederen må derfor være en relationsskabende rollemodel. I denne artikel får du inspiration til, hvordan man ved at styrke tillidsfulde og åbne relationer i ledelsesteamet kan skabe en bedre hverdag for teamet selv, medarbejdere og børnene.
Ledelse og professionelle fællesskaber i FGU
Af Micki Sonne Kaa Sunesen, Jonas Sprogøe, Suna Christensen og Laila Colding Lagermann
Denne artikel handler om bedre møder, og hvordan facilitering kan erstatte styring på dine møder. Artiklen giver konkrete tips til, hvordan man får det bedste ud af de møder, man har ansvaret for, herunder bl.a. vigtigheden af forberedelse, opmærksomhed på selve mødeformen og vigtigheden af at få alle deltagere i mødet til at tale sammen.
Skal vi danse det næste personalemøde som en ballet?
Af Lise Bech Andersen
Denne artikel beskriver Kærbyskolens arbejde med at blive profilskole i æstetiske læreprocesser og de strategiske tanker, skolens ledelse har gjort sig i forhold til at lede en æstetisk profilskole i arbejdet med æstetisk dannelse, og hvad det har betydet for ledelsesopgaven. Et vigtigt mål har været, at æstetikken skal danne ramme om inkluderende fællesskaber, hvor alle elever oplever at blive set, hørt og forstået.
Samarbejde om inklusion: Et spørgsmål om skolekultur og ledelse af flerfagligt samarbejde
Af Mette Molbæk, Janne Hedegaard
Hansen, Charlotte Riis Jensen og Maria Christina Secher Schmidt
Denne artikel handler om vigtigheden af at kvalificere den undersøgende skolekultur og det flerfaglige samarbejde for at styrke og fremme den inkluderende skole. Forfatterne argumenterer for, at der er behov for en ny samarbejdsforståelse og -praksis med plads til forskellige fagligheder og perspektiver.
Spiller I hinanden bedre i ledelsesteamet?
Af Signe Bonnén og Janne Skakon
Denne artikel sætter fokus på, hvordan man kan styrke og opbygge tillidsfulde og åbne relationer i ledelsesteamet. De gode relationer sættes under pres i en travl hverdag, og lederen må derfor være en relationsskabende rollemodel. I denne artikel får du inspiration til, hvordan man ved at styrke tillidsfulde og åbne relationer i ledelsesteamet kan skabe en bedre hverdag for teamet selv, medarbejdere og børnene.
Ledelse og professionelle fællesskaber i FGU
Af Micki Sonne Kaa Sunesen, Jonas Sprogøe, Suna Christensen og Laila Colding Lagermann
Denne artikel handler om bedre møder, og hvordan facilitering kan erstatte styring på dine møder. Artiklen giver konkrete tips til, hvordan man får det bedste ud af de møder, man har ansvaret for, herunder bl.a. vigtigheden af forberedelse, opmærksomhed på selve mødeformen og vigtigheden af at få alle deltagere i mødet til at tale sammen.
Skal vi danse det næste personalemøde som en ballet?
Af Lise Bech Andersen
Denne artikel beskriver Kærbyskolens arbejde med at blive profilskole i æstetiske læreprocesser og de strategiske tanker, skolens ledelse har gjort sig i forhold til at lede en æstetisk profilskole i arbejdet med æstetisk dannelse, og hvad det har betydet for ledelsesopgaven. Et vigtigt mål har været, at æstetikken skal danne ramme om inkluderende fællesskaber, hvor alle elever oplever at blive set, hørt og forstået.
Samarbejde om inklusion: Et spørgsmål om skolekultur og ledelse af flerfagligt samarbejde
Af Mette Molbæk, Janne Hedegaard
Hansen, Charlotte Riis Jensen og Maria Christina Secher Schmidt
Denne artikel handler om vigtigheden af at kvalificere den undersøgende skolekultur og det flerfaglige samarbejde for at styrke og fremme den inkluderende skole. Forfatterne argumenterer for, at der er behov for en ny samarbejdsforståelse og -praksis med plads til forskellige fagligheder og perspektiver.
Brugerbedømmelser af LiM - Nr. 6, marts 2020, 23. årgang. Tema: Ledelse af relationelle og inkluderende læringsfællesskaber
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen LiM - Nr. 6, marts 2020, 23. årgang. Tema: Ledelse af relationelle og inkluderende læringsfællesskaber findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621